♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 20 september 2007

Av ♥ Monica ♥ - 20 september 2007 21:28

Idag fick jag brev från försäkringskassan där det stod att jag måste skicka in en ny ansökan om sjukersättning senast den 30 november eftersom det går ut 1 mars 2008. Även ett nytt läkarutlåtande ska skickas med och jag ringde direkt till previa och fick tid hos min läkare där. Jag ska dit den 9 oktober. Jag har ju haft en väldig tur med dom jag har haft att göra med på FK, alltid trevliga och hjälpsamma så jag hoppas att det inte ska bli några problem nu heller. Kanske det är lättare när man inte har full ersättning, jag jobbar ju 25%. Min axel blir ju inte bättre och ortopeden som opererade mej sa ju att det är ingen mening att operera igen för det är en kronisk skada och min ansökan om arbetsskada tog inte mer än 2 månader innan det blev beviljat så jag fick livränta från 1 januari 2006 och jag brydde mej inte om att strida med dom på FK trots att jag ansökte från den 10 februari 2003.... datumet när jag blev sjukskriven. Huvudsaken var att jag fick det klassat som arbetsskada.....inte konstigt att man blir utsliten när man gjort samma rörelser dagligen i jobbet sen 1982.


Annars har dagen förflutit som det brukar. Jag tvättade lite på förmiddagen och hängde ut på altan, och tur var väl det för det kom regn senare i eftermiddag. Idag gjorde jag makaronipudding till middag och det uppskattades av mannen i huset....sonen däremot åkte till affären och köpte ett paket mamma scans köttbullar och värmde dom och makaroner i micron och så blev alla nöjda med middagen.

Nu är det åter dags för sängen och som vanligt ska jag lyssna på karlavagnen......gårdagens karlavagn handlade ju om det konstigaste folk hade ätit och det var både komage....orm.....bisamråtta och hjärnor. Fy attan vad äckligt! ikväll är det Stina Wollter som är programledare och då handlar det om taxi.....får se vad det blir av det ämnet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards