♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 22 september 2007

Av ♥ Monica ♥ - 22 september 2007 23:27

I eftermiddag har jag varit på tuppewarevisning hos min sonhustrus mamma. Jag har inte varit på någon sån visning på flera år så det var riktigt roligt, det var mycket nya grejer sen sist. Jag beställde två muggar som man sätter sugrör i , passar bra när de minsta barnbarnen kommer på besök och ska dricka saft. Dom kostade 119:-, inga billiga saker precis, men det är ju bra kvalité på denna plasten. Mamma var också med och hon tyckte det var roligt att komma ut lite och träffa nya människor. När demonstrationen var klar blev det utlottning på en liten låda och jag hade turen att vinna den.Tack lilla Mathilda för att du drog min lott!

När vi var på väg hem ringde Rickard och undrade om jag kunde gå in på "Greven" och hämta lite mat som han skulle ringa och beställa och det gjorde jag ju gärna.Jag tog en hamburgare med bröd, Göran och Mia tog pizza och Rickard tog en kebabrulle.....så det blev riktigt festligt framför tv:n när jag kom hem med maten. Vi har tittat på den svenska filmen "kocken" som började klockan 21:00, den var inte så där väldigt bra tyckte jag.


Nu ska jag sova.........GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 22 september 2007 11:47

Får inte röka på balkongen En man i Jönköping som gått ut på balkongen då och då för att ta sig ett bloss, måste nu fimpa. Hyresvärden förbjuder cigarettrökning på balkongen.

Mannen brukade gå ut på balkongen och röka av hänsyn till sin sambo. Men detta har nu grannar och hyresvärden satt stopp för, det skriver JP idag.

En granne till mannen har vid flera tillfällen klagat till hyresvärden som nu har skickat ett brev till mannen och uppmanat honom att inte längre röka på sin inglasade balkong. Hyresvärden hänvisar till paragraf 25 i hyreslagen där det står ” hyresgästen ska se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas”.

När röksuget blir för stort får mannen istället gå ner på gården där fastighetsägarna satt upp askkoppar, två meter från entredörrarna. Ja vad säjer man om detta?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards