♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Blodgruppsdieten döms ut av experterna

Av ♥ Monica ♥ - 12 november 2007 21:20

För ett antal år sen kom det ut en bok som heter "Ät rätt för din blodgrupp" och det handlade om ett helt nytt sätt att gå ner i vikt och få bättre hälsa.Många köpte boken, men blodgruppsdieten  döms ut av en professor vid Uppsala universitet.Han menar på att blodgruppsdieten kan vara direkt livsfarlig eftersom den även ska kunna bota både cancer och diabetes. Då går mina tankar även till detta med operation av magsäcken på de som är överviktiga.Jag är mycket skeptisk till denna operation för jag hörde i ett reportage i våras där några personer pratade om sin operation och alla var eniga om att det var oerhört jobbigt lång tid efter och det hade dom tydligen inte blivit riktigt upplysta om. Särskilt en tjej poängterade att man skulle tänka både en och två gånger innan man gjorde det ingreppet. Sen vet jag en en kvinna som fick kallbrand efter sin operation och hon avled. Det som jag tycker är så tragiskt  var att både hennes man och 3 barn vädjade till henne att inte operera sej.Kan samtidigt tala om att min bästa väninna numera är gift med maken till henne. Detta är visserligen nästan 10 år sen hon gjorde operationen, men visst är det en stor risk för komplikationer....det är det ju visserligen med alla slags operationer, men varför inte ändra livsstil och matvanor. Jag får inte ihop det riktigt när en person väntar på operation för övervikt och samtidigt går på restaurang och äter kaloririk mat för att sedan gå direkt till ett konditori och fika en stund efter middagen, tycker att det är lite kluvet faktiskt och det blir nog inte lätt efter en operation för de som är så matglada för dom lär inte kunna äta knappast något för då blir dom dåliga.

Nu har jag filosoferat en stund om detta ämne så nu säjer jag


GOD NATT!

 
 
trollpackan  filosoferar vidare

trollpackan filosoferar vidare

12 november 2007 22:03

Det var längesen jag hörde talas om att "ät rätt för din blodgrupp". Trodde inte att det var någon som höll på med det nu...

Operera magsäcken är säkert riskabelt, har också läst om det, men är nog ett sista halmstrå för personer som inte orkar ta tag i sin situation.

Att gå ner i vikt, hålla vikten handlar egentligen bara om plus och minus. Finns inga genvägar.
Du måste ha ett större "uttag" än "intag" om du vill gå ner i vikt.
Nyckeln till allt tror jag är att röra på sig!
Trevlig kväll!:))

http://trollpackan

 
Cina

Cina

12 november 2007 22:08

Detta vet jag att vi har pratat om tidigare.Men jag har gjort en sådan operation o jag kan inte se att det skulle vara något farligt att göra den o vad det beträffar biverkningar så har jag inga haft. Nu e ju detta många år sedan så operationerna idag är ju långt ifrån lika som jag gjort. Men jag vet att idag får man gå igenom en enorm utreding innan man kommer så långt som till operation. Nu har jag detta väldigt nära in på mig för min son hustru skall tll Ersta i Stockholm redan den 11/12 på sitt fösta besök. Och de får nämligen börja med att drick i 14dagar till 3 v. Och de får veta allt om denna op. Och jag tycker att det är himla bra att det finns denna hjälp för dom som inte klarar av att gå ned i vikt av sig själva. Och nu görs ju min sonhustrus op på grund av andra orsaker som jag inte vill gå in på här.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sonhustrun

13 november 2007 22:21

Jaa det var intressant att läsa denna blogg,,,hmm...Jag säger inget om att man ska tänka på vad man äter,röra på dig och allt vad där hör till..Det är inte frågan om att "inte orka" ta sig igenom en viktminskning..Det är inte det första man tänker sig att operera sig. Jag ska säga att det har krävt flera års funderande fram och tillbaka,massor av försök att gå ner i vikt med VV ,Cambridgekuren m.m....Som Cina skriver så är det inte det lättaste att få en op utan man får genomgå en utredning. Som sagt så ska jag på ett första besök och prata med dr,dietist och ssk...sedan är det upp till dr att tala om ifall man är berättigad operation. Jag personligen känner att hellre att jag får denna hjälp så jag får bukt med t.ex högt bltr,risk för diabetes än att jag ska gå som en tickande bomb...Men det är ju kul att sådana här diskussioner kommer upp för ni som ej har denna övervikt eller risk/följdsjukdomar anar inte vad man går igenom..Ni kan tycka att det är ju erat eget fel att ni ätit er feta men det är ju inte alla,långt ifrån alla som äter sig feta..Jag tycker att det är bra att hjälpen finns.........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards