♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under november 2007

Av ♥ Monica ♥ - 17 november 2007 22:48

Idag är jag hes som en kråka och även lite snuvig. Det är väldigt längesen jag var förkyld. Våren 2003 var jag riktigt förkyld sen har jag klarat mej tills nu så jag får väl inte klaga.

Jag ska hämta Rickard och Mia  senare, dom är på 40-årsfest hos en jobbarkompis till Rickard så jag får vänta på att dom ringer, och svara i telefon är inte lätt med denna hesa röst men jag får göra så gott jag kan.

Nu önskar jag alla en


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 16 november 2007 22:44

Idag har jag och Christina varit ute och rest hela dagen. Vi har åter varit med thermoresor på en jätterolig dag.Vi har varit i Sävsjö, Vetlanda och i Ekenässjön.Hela resan med julbord och allt inräknat kostade 330:- Första anhalt var Sävsjö där en jättetrevlig konsulent tog emot oss och demonstrerade ullprodukterna samtidigt som vi avnjöt kaffe och en stor hembakad fralla med ost.Jag och Christina köpte varsin stor filt och den kostar 3000:-styck. Klockan 13:00 flyttade vi oss in i en närliggande stuga där vi fick julbord....årets första för min del och det smakade jättegott.Sen åkte vi till Vetlanda till något som heter tomteverkstan och där fick vi varsin liten tomte i present och sen tittade vi på alla tomtar och övriga grejer och en del handlade också. Jag köpte bara ett ark med klisterbilder med tomtar på för 8:-. Sen åkte vi vidare till Ekenässjön till en glashytta och där köpte jag en fin grej för 500:-. Där fick vi en liten julgran i kristall var som tillverkats enbart för oss. Efter det besökte vi ett litet mysigt fik där vi intog kaffe och dopp. Sen åkte vi hemåt efter en trevlig dag.Detta var den fjärde resan vi åkt med och andra gången vi handlade. Förra året köpte jag en väst och Christina köpte den lilla filten och hon ångrade nästan att hon inte köpte den stora då, men nu har hon båda efter denna resan. KLockan 20:00 ungefär var jag hemma igen.

 Nu har jag tittat på idol och det blev Mattias som fick åka hem i kväll.

Nu ska jag lägga mej så jag säjer

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 15 november 2007 20:39

Idag har vi haft en vacker vinterdag med sol och 2-3 minusgrader. Det blir nog ganska kallt i natt verkar det som, kanska uppemot 10 minus kanske.

I kväll har vi varit hos en svåger och svägerska och hämtat en ost.Kaffe , bulle och god kaka blev vi serverade och vi blev  även väl mottagna av fyra hundar när vi kom.....två jaktlabradorer, en smålandsstövare och en drever lystrande till namnen...Albin, Edvin, Molly och Ajax. Trevliga vovvar, men lite vehängsna som vi säjer här i trakten.

Nu ska jag snart parkera mej framför tv:n och titta på "Efterlyst"


ADIOS!

Av ♥ Monica ♥ - 14 november 2007 21:53

Idag har det snöat hela förmiddagen så nu har vi verkligen fått mycket snö.Jag gillar egentligen inte varken vintern eller snön, men jag får nog erkänna att det är fint ute, men det ska visst bli milt till helgen så då försvinner väl snön antar jag.

I eftermiddag har vi haft arbetsplatsträff så jag hade sovmorgon. Jag åkte tåget både dit och hem. Jag uträttade lite ärenden  eftersom jag hade en timme på mej innan jag behövde gå till jobbet.Jag var på apoteket, i turbutiken och köpte en bingolott och en V 64. jag var även inne på konsum och handlade några saker också.

Ikväll har jag sett på "Bonde söker fru" men jag tycker att det händer inte så mycket, jag väntar på att det ska tända till hos åtminstone några av dom, men det kanske kommer.

Nu är det sovdags,så jag säjer


GOD NATT!


Av ♥ Monica ♥ - 13 november 2007 21:58

Idag har vi fått snö så det räcker och blir över. Det snöade redan i morse och har snöat mer eller mindre hela dagen. Mina pojkar har plogat snö för fullt. Både Rickard och Thomas plogar snö åt kommunen. Dom kör i Mullsjö på gatorna där nere. Rickard åkte redan vid elva och körde tills han började jobba klockan 14:00 då tog Thomas vid. Han får åka från jobbet när som helst när det blir fråga om snöröjning. Jag ringde till Thomas för en stund sen och då var han färdig i Mullsjö, men han har en del att ploga på hemvägen också.Dom är ju några stycken som sköter snöröjningen här i kommunen och det tar ganska många timmar att köra allt. Nyss fick vi röjt här på vår gata. 

Nu ska jag snart lägga mej och lyssna på karlavagnen. Jag tror att det är Kjell- Peder Johansson ikväll när det är tisdag. Han är mysig tycker jag.

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 13 november 2007 16:25

Finare än så här blir den nog inte.

Av ♥ Monica ♥ - 12 november 2007 21:20

För ett antal år sen kom det ut en bok som heter "Ät rätt för din blodgrupp" och det handlade om ett helt nytt sätt att gå ner i vikt och få bättre hälsa.Många köpte boken, men blodgruppsdieten  döms ut av en professor vid Uppsala universitet.Han menar på att blodgruppsdieten kan vara direkt livsfarlig eftersom den även ska kunna bota både cancer och diabetes. Då går mina tankar även till detta med operation av magsäcken på de som är överviktiga.Jag är mycket skeptisk till denna operation för jag hörde i ett reportage i våras där några personer pratade om sin operation och alla var eniga om att det var oerhört jobbigt lång tid efter och det hade dom tydligen inte blivit riktigt upplysta om. Särskilt en tjej poängterade att man skulle tänka både en och två gånger innan man gjorde det ingreppet. Sen vet jag en en kvinna som fick kallbrand efter sin operation och hon avled. Det som jag tycker är så tragiskt  var att både hennes man och 3 barn vädjade till henne att inte operera sej.Kan samtidigt tala om att min bästa väninna numera är gift med maken till henne. Detta är visserligen nästan 10 år sen hon gjorde operationen, men visst är det en stor risk för komplikationer....det är det ju visserligen med alla slags operationer, men varför inte ändra livsstil och matvanor. Jag får inte ihop det riktigt när en person väntar på operation för övervikt och samtidigt går på restaurang och äter kaloririk mat för att sedan gå direkt till ett konditori och fika en stund efter middagen, tycker att det är lite kluvet faktiskt och det blir nog inte lätt efter en operation för de som är så matglada för dom lär inte kunna äta knappast något för då blir dom dåliga.

Nu har jag filosoferat en stund om detta ämne så nu säjer jag


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 11 november 2007 21:28

Då har denna veckan gått också och min semester är slut för denna gången. Det har varit jättemysigt att ligga i sängen och lyssna på radion när mannen och sonen har åkt till jobbet.

Idag har det ju varit fars dag, men vi firar inte det direkt, men Rickard köpte en chokladkaka och gav honom för han är ju en gottegris.

Idag har Rickard både hämtat och skjutsat hem mormor. Det passade så bra att han hämtade henne för när det var så dax hade han precis bytt till vinterdäck på sin bil och när hon sen skulle åka hem efter bingolotto så kom han hem efter att ha skjutsat hem tjejen (lilla goa Mia) så då skjutsade han hem mormor när han hade bilen uppvärmd och jag slapp ta ut vår kalla bil från garaget.

Bingolotto gav ingen vinst idag, men jag förlorade heller inget eftersom jag vann dagens lott förra veckan.

Nu ska jag snart lägga mej och lyssna på första cd-skivan där Viveca Lärn läser boken "Kvinnan som var en fyr".

Med önskan om en

GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards