♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under januari 2008

Av ♥ Monica ♥ - 22 januari 2008 20:29

Här har det skett förändringar minsann, efter att man har haft barn hemmavarande i över 40 år är nu den yngste sonen utflugen. I lördags flyttade han, inte så långt...bara en bit neråt vårt lilla samhälle där han hyr lägenheten på andra våningen hos sin bror, så nu har jag två söner boendes i samma hus.Tänk vad konstigt det var i lördagskväll och även i söndags, inte utan att det kändes lite vemodigt att titta in i hans rum som var tomt på möbler, men nu känns det bra igen och jag gläds med honom för jag minns hur roligt det var när jag flyttade in i min första egna lägenhet.

Jag vet inte om det är ovanligt eller inte att syskon har en så bra sammmanhållning som mina pojkar har trots att det är ganska stor åldersskillnad på dom....Micke är ju född 1966...Thomas 1975 och så lillpojken född 1988, men dom träffas väldigt ofta och när Thomas skulle köpa en annan bil häromdan så var det Lillebror som var med och när han så hämtade bilen var det Rickard som var med då också. Micke är ju gift och har familj, men de andra båda killarna är och hälsar på ofta.Jag är så glad att dom kommer så bra överens och aldrig är osams....det är något som aldrig har inträffat utan dom är väldigt måna om varann som tur är.

Idag har jag börjat jobba igen efter min förkylning och det var skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen.


Av ♥ Monica ♥ - 21 januari 2008 21:22

Förra veckan var riktigt jobbig. jag åkte på en rejäl förkylning och en ögoninflammation så det blev till att besöka vårdcentralen förra måndagen och där fick jag både ögonsalva och hostmedicin. Nu är hostan nästan borta och även ögoninflammationen så i morgon ska jag börja jobba igen.Jag kan fortfarande inte sitta vid datorn så mycket som jag brukar göra, men det får väl gå det också....känner att ögonen blir lite för mycket ansträngda. Nu tror jag att jag får avsluta för idag, men återkommer i morgon igen med en nyhet som förändrar livet ganska så mycket för både mej och min man......*nyfiken* eller?

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 20 januari 2008 20:43

Denna award har jag fått ta med från en mycket god vän vid namn Cina.


Jag tackar så mycket!

Av ♥ Monica ♥ - 15 januari 2008 15:33

Idag klockan 11:00 var det begravningsgudstjänst för en tjej som bara blev 26 år.

 Hennes ljusa minne ska jag bevara i mitt hjärta!

Av ♥ Monica ♥ - 14 januari 2008 21:47

Nu har jag åkt på ögoninflammation...inte nog med snuva och hosta, men jag har fått salva till ögonen och en bra hostmedicin så det ska väl ge med sej snart hoppas jag, men ögonen är illröda och rinnande.Jag tror jag slutar skriva nu för det irriterar ögonen ändå mera när man sitter vid datorn märker jag.


Ha det så bra alla bloggläsare!

Av ♥ Monica ♥ - 13 januari 2008 21:34

Idag får det bli en film med en stor idol.


Lyssna och njut!

Av ♥ Monica ♥ - 12 januari 2008 21:53

Idag har jag varit med Rickard och Mia på Ikea, även Thomas var med.Rickard köpte lite grejer till sin lägenhet....hatthylla, skohylla, duschdraperi, handdukar, glas,3 lampor, mm. På Elgiganten köpte han en svart microvågsugn, så nu ikväll har dom varit och grejat och donat i lägenheten.

Jag dammsög när vi kom hem från stan, men torkning av golven gjorde jag inte denna veckan, sen har det blivit tv för hela slanten ikväll....bingolotto bland annat.

 Nu ska jag lägga mej snart, hoppas jag inte hostar så mycket inatt.


SO LONG!

Av ♥ Monica ♥ - 11 januari 2008 22:21

Idag blev det inget jobb för min del, vaknade klockan två inatt och var så täppt i näsan och hostig, där låg jag sen i sängen och kunde inte sova ,så när det var dags för mej att stiga upp var jag som en sömngångare så det var bara att krypa under täcket igen.Dagen har väl mest gått i hostans tecken, men det går väl över.

Rickard och Thomas har ägnat dagen åt att kolla på bilar eftersom Thomas ska köpa en annan bil, den han har nu börjar kosta för mycket i reparationer men han har haft den sen april 2000 så det var väl på tiden för någon nyare bil. Efter besök i Falköping.....Skövde, Ulricehamn och Falköping igen blev det affär av i Falköping och det blev en volvo V70 årsmodell 2002 så han bytte upp sej åtskilligt. På torsdag får han hämta bilen...spännande att få se den då.

Ikväll har jag sett på le´ts dance och tycker nog att alla gjorde bra ifrån sej, Kanske att Uffe Larsson var lite efter dom andra förstås.

Nu väntar sängen....


GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards