♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under januari 2008

Av ♥ Monica ♥ - 10 januari 2008 21:49

Tänkte visa mina vackra orkideér.....eftersom jag inte har något särskilt annat att skriva om idag.

Av ♥ Monica ♥ - 9 januari 2008 21:41

Dagen började med att jag ringde till VC åt mamma för hennes ben har varit svullna dagtid sen jul.Dom tog EKG, blodtrycket och lyssnade på lungorna....hjärtat slår lite fortare nu än det gjorde vid förra EKG:t och det beror ju på att hon har hjärtflimmer. Hon fick öka dosen med den vätskedrivande medicinen och så fick hon en tablett till.....sammanlagt fem tabletter dagligen, Waran inräknat. Nu får vi tro att svullnaden ger med sej, men hon är ju snart 87 år så hon blir ju inte piggare med åren.

Sen var det dags att äta när jag kom hem och jag åkte med Rickard till jobbet för vi hade en kurs på eftermiddagen och samma i morgon.Hem åkte jag med Thomas så det passade in så bra med tiderna...då slapp jag vänta en timme på tåget när jag skulle hem.

Ikväll har jag tittat på tv och nu ska jag göra mej i ordning för sängen.

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 8 januari 2008 20:49

Nu är det  riktigt tråkigt väder...... är bara mulet, grått och regnigt varenda dag. Jag vill ha lite sol som omväxling nu.

 Annars har dagen varit bra. Nu är det bara julgranen som ska ut,sen har vi städat undan julen.

Nu är det åter snart dags att krypa i säng så jag säjer

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 8 januari 2008 14:07

.......en tjej som bara blev 26 år.


R.I.P.   J.L

Av ♥ Monica ♥ - 7 januari 2008 22:02

Måndagkväll..... och en dag till har förflutit på det nya året. Idag har jag börjat att plocka undan julsakerna, får fortsätta i morgon.

Nu är det dags för john blund känner jag.


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 6 januari 2008 21:01

Ja, nu är det snart slut på julen för denna gången. En vecka till så är det tjugondag Knut och då dansas julen ut heter det ju. Det har varit en del trevliga sammankomster.....julaftonsfirande med barn och barnbarn, annandag jul var det stort kaffekalas med 27 sorters kakor, nyårsafton hade vi släktingar här och firade in det nya året och igår var vi hos en svåger och svägerska  och där fick vi god sallad,ost och kex. Lite senare fick vi kaffe, hemlagad ostkaka, grädde, sylt, glass och goda kakor. En mycket trevlig kväll med trevligt folk.

Idag har jag inte gjort så mycket. Mamma har ju varit här i eftermiddag och Rickard och Mia åkte till Valunda och hämtade Johan för vidare färd till en Pizzeria i stan.

Nu är det snart dags för sängen så jag säjer

GOD NATT! 



Av ♥ Monica ♥ - 5 januari 2008 14:00

Idag fyller mitt älsta barnbarn 18 år.

GRATTIS JOHAN!

För 18 år sen upplevde jag nog min längsta dag när jag väntade på telefonsamtal från KSS att jag blivit farmor, men det dröjde ända tills kvällen innan Micke ringde. Lille Johan föddes 19:05 och det var en gjädje att bli farmor. Själv hade jag ju Rickard som var 22 månader samma dag som Johan föddes och dessa båda pojkar pratar med varann minst en gång om dagen i telefon.Kul att dom är så bra kompisar. Idag blir det inget kalas eftersom Netha har lunginflammation och orkar inte med att ha folk och passa upp på, så kalaset blir när hon har piggnat till.Dom firar lite inom familjen bara.

Däremot ska vi iväg till Apelskift ikväll till en svägerska och svåger på lite kalas. Även Thomas, Rickard och Mia är bjudna så vi ska åka ihop i Rickards bil.Hoppas det inte blir en massa med snö, men än håller det upp i alla fall.

Jag önskar alla mina bloggläsare en trevlig kväll!

Av ♥ Monica ♥ - 4 januari 2008 21:44

Då var det åter fredag och ett par lediga dagar. Denna dagen har varit väldigt blåsig, men det har inte snöat något som tur är.Det finns inte så mycket att orda om så jag säjer hej för denna gången.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards