♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2008

Av ♥ Monica ♥ - 11 mars 2008 20:43

Idag har jag varit hos tandläkaren och det kostade 970:- att laga en tand......väldigt dyrt tycker jag.

Innan tandläkarbesöket jobbade jag ju som vanligt mina 25% och sen var jag inne på JB:S och köpte mej ett par snygga örhängen till mej själv och en groda till ena barnbarnet som fyller 4 år snart. Han älskar grodor och när jag frågade vad han ville ha när han fyller år så sa han att han ville ha en groda så han blir säkert glad för den presenten. Sen styrde jag stegen till fiket och köpte mej en räkbåt och te. Barbro kom ut och satte sej hos mej och vi pratade en bra stund.....alltid lika trevligt att prata med henne och även Rolf kom och tog en fikapaus och han sa att det han beställde av mej från oriflame luktade så gott och flaskorna var så snygga att titta på. Roligt när kunderna talar om att dom gillar det dom har köpt, men jag vill även ha reda på om det är något dom inte gillar.Det är lika viktigt tycker jag.


Jag åkte med yngste sonen hem eftersom han slutade klockan 14:00. Han tvättade bilen innan vi styrde kosan hemåt för han skulle till Tidaholm och besiktiga den halv sex i kväll och det gick bra så han slapp ombesiktning som skönt var.Jag köpte mat på statoil som vi tog med hem. Lite smidig mat när man har ont om tid.


Ikväll har min goda vän från Habo ringt och det var så länge sen vi pratades vid, närmare bestämt i november förra åretså vi hade mycket att prata om, både roliga ochsorgliga saker som hänt sen sist och det sorgligaste var ju det som hände på kvällen den 3 januari.

Inte såg jag till någon i Mullsjö som jag kände igen som "mullsjöfan" idag trots att jag varit där längre än vanligt*morrar*.


VI HÖRS!

Av ♥ Monica ♥ - 10 mars 2008 21:33

Nu har snart denna måndagen nått sitt slut för min del. Dagen har väl inte bjudit på några överraskningar utan gått sin gilla gång med tvätt, dammning av mitt toalettbord och matlagning. Idag blev det hemlagad pyttipanna.....riktig husmanskost.

I eftermiddag träffade jag grannfrun till vänster....trevligt när grannarna börjar komma ut efter den så kallade vintern då man knappast ses. Alla tycks gå i ide mellan november och februari.

Efter den sedvanliga utsträckningen med lite läsbart i soffan i datarummet blev det en stunds tvtittande och måndagen bjuder ju på fråga doktorn och ikväll började ju även kockduellen och sen avslutade jag tvkvällen med att titta på outsiders i 5:an.

Nu sitter jag här vid min dator och lyssnar på härlig musik från DBD, just nu är det ett medley med Streaplers.

I morgon ska jag titta noga när jag kommer från tåget på morgonen och se om jag kan upptäcka "Mullsjöfan"......som såg mej i morse .

Ha det gott alla bloggare!

Av ♥ Monica ♥ - 9 mars 2008 21:00

Jag har just tittat på sista avsnittet av "i en annan del av Köping" och dom är ju helt underbara dessa människor. Hoppas att det blir fler avsnitt för det är ett mysigt program.

I eftermiddag har vi varit hos Rickard på födelsedagsfika och han fick en dammsugare av oss. Kul att träffa Mias mamma och syskon som också var där.


Tack för din kommentar kära "mullsjöfan", men det var då ingen ledtråd som leder någon vart och jag tror inte att Göran har något klassfoto här hemma heller för den delen.....men jag kan ju höra med honom i morgon för nu ligger han och sover sin skönhetssömn. En ny ledtråd....tack!

Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2008 17:23

Nu är det snart dags att bänka sej framför tv:n och spela bingolotto och sen blir det till att kolla de som gick till andra chansen i uttagningen till melodifestivalen...det är ju två bidrag som ska röstas fram och jag hoppas väl på Sanna Nielsen i första hand sen är ju naturligtvis Carola och den där killen riktigt bra också.

Gissa vem som blev glad i går kväll när Karl-Petter fick dansa vidare även nästa vecka...jo, det var ju jag.

Nu är jag väldigt nyfiken på vem denne eller denna "Mullsjöfan" är. Snälla kan jag inte få en liiiiten ledtråd? Väntar med spänning på detta.

Nu ska jag vara social och umgås med min äkta hälft resten av kvällen så jag säjer.....ha en trevlig kväll alla bloggläsare!


Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2008 16:18

Genom att adoptera denna droppe och placera den på din  hemsida/blogg, så visar du sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet

Av ♥ Monica ♥ - 7 mars 2008 21:44

Oj då....redan fredag igen och efter städning och en banan som mellanmål stack jag och mannen i huset iväg till staden söderut. Vi veckohandlade på Maxi denna veckan och det blev en del extra godsaker nu till helgen.

Jag satt hos mamma en stund och pratade när jag var med varorna vi köpt till henne, hon tycker det är så roligt om man stannar och pratar en stund.

Rickard och Mia har varit här en stund ikväll och nu har jag tittat på lets´dance.....väntar  som vanligt med stor spänning på utröstningen och håller mina tummar att Karl-Petter får vara med även nästa fredag.


Hörs i morgon igen!


Av ♥ Monica ♥ - 6 mars 2008 13:26

http://vaervning.stayfriends.se/6100602-1173199399.html


Detta är ganska kul, man kan få kontakt med sina forna klasskompisar, jag har varit med i snart ett år nu och fått kontakt med många personer som flyttat härifrån......jag har aldrig flyttat från denna ort så här har jag bott i snart 61 år.




Av ♥ Monica ♥ - 5 mars 2008 13:29

Idag fyller yngste sonen 20 år. Minns den dagen som det var igår. Vi åkte in till KSS vid halv sju på morgonen, det var en lördag. Klockan 10.23 såg lille Rickard dagens ljus....en mörkhårig liten kille som började suga på sin ena hand efter en liten stund. Han var lite blåaktig i hyn nästan hela dagen och orsaken till det var att han hade navelsträngen runt halsen.....3 gånger....hårt... så det var ju tur att det gick bra med födseln. På den tiden åkte man inte hem så tidigt som mammorna gör nu så jag åkte hem på torsdagen i veckan efter och jag minns att jag och en tjej från Gullspång satt i dagrummet och tittade på tv på onsdagkvällen....Lill Babs fyllde 50 år och det firades i tv. Kalas blir det nu till helgen för Rickard jobbar mellan 14:00 och 23:00 denna veckan så det blir ingen tid till något firande idag.

När gubben min kommer hem i eftermiddag ska vi åka till stan och hämta hans nya läsglasögon och då ska vi även ta en tur till de små barnbarnen i Valunda när vi ändå är på det hållet. Jag har lovat att köpa lite gott fikabröd till kaffet när vi kommer dit.

Annars blir det väl lite sittande framför tv:n ikväll när vi kommer hem.


Ha det så bra alla bloggläsare!


En särskild hälsning till "Mullsjöfan" om du läser detta.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards