♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av ♥ Monica ♥ - 20 maj 2008 13:08

idag är det 29 år sen jag flyttade in i huset där jag fortfarande bor. En dröm hade gått i uppfyllelse och jag var mycket glad att få flytta in i ett nybyggt hus där allt var nytt och fräscht.....heltäckningsmattor överallt utom i köket, badrummet och lilla toaletten. På den tiden var det ju modernt med heltäckningsmattor och här hade vi nålfiltsmattor. Ganska snart blev ju dessa mattor fulla med damm under som man inte såg förrän det var dags att riva ut dom och lägga in nya mattor och då blev det inte heltäckningsmattor för det är ju egentligen ganska ohygieniskt för hur man än dammsuger så är dom aldrig rena från damm och smuts,fast det inte syns. Inte undra på att så många har allergiska besvär.Tänk vad tiden går....mycket har hänt under dessa 29 år, både roliga och mindre roliga saker. När vi flyttade hit var Thomas 4 år och han fick ganska snart nya lekkamrater för det flyttade hit några barnfamiljer samtidigt som vi. det var fyra stycken likadana gullringshus och det är bara vi och en familj till som fortfarande bor kvar.I en familj blev det skilsmässa och i grannhuset till dom bodde en familj där mannen var polis och dom flyttade också efter ett antal år. Närmsta grannen kom hitflyttandes från Huskvarna och dom är nog ganska rotade här vid detta laget så dom kommer säkert att bo kvar även som pensionärer. Deras son med familj bor granne med dom numera för när det huset blev till salu för några år sen passade dom på att köpa det, kanske inte så lyckat att bo granne med mor och far, men dom vill väl ha det så kan jag tro.Jag har ju också två av mina tre barn boende i samma samhälle, men det är ju ialla fall ett par kilometer mellan oss så vi ser inte varann dagligen.......firar dagen med tårta Lite tårta att fira med passar väl?

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards