♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 6 juli 2008

Av ♥ Monica ♥ - 6 juli 2008 20:46

Jaha, då var denna trevliga helgen slut. Gårdagen började med frukost och en visit i duschen efter det. Göran åkte till marknaden vid niotiden och när även jag hade gjort mej klar för avfärd dit satte jag mej på altanen och läste morgontidningen och ganska snart efter att läsningen var över så kom Elisabeth och även vi begav oss till marknaden.Vädret var varmt och soligt. Som vanligt träffade vi en hel del bekanta som vi utbytte lite ord med. Utbudet var väl inte så stort , men man behövde ju heller inte trängas.Som vanligt var det  bröd, make up,väskor och mycket loppisgrejer som var till försäljning. Det  som jag köpte var två burkar med kakor som min mor hade bett mej inhandla till henne.En  tredje burk som jag köpte behöll jag själv och ställde i frysen.Jag köpte även en sån där blomma som är en vattenspridare, men den ska vi ha när barnbarnen kommer för dom vill gärna springa och svalka av sej när det är varmt ute. När vi kom från marknaden grillade vi kotletter och champinjoner och värmde pommes stripes och sen satt vi på altanen och åt. Innan Elisabeth styrde kosan hemåt vid  femtiden fikade vi.

På kvällen var vi hos herr och fru Söderström och där fick vi pannkaksrulle och sallad till det.....jättegott. Det mulnade på och vi hörde åskan på långt håll men vi hann precis dricka kaffe innan det började regna lite grann så då fick vi gå in och sätta oss. Efter en stunds trevligt prat styrde vi kosan hemåt.





Idag har det regnat mest hela dagen, och visst behöver vi regn så det var välkommet.

På förmiddagen åkte jag, Göran och Thomas till Jönköping en sväng och besökte blomsterlandet, plantagen och maxi. Väl hemkomna så var det snart dags att hämta mamma och efter ytterligare någon timme så kom Rickard och Mia.

Kvällen har jag tillbringat med att titta på nyheterna och "Röda rummet" på tv.

Nu ska jag hälsa på hos mina bloggvänner en stund innan det är dags för sängen.


VI HÖRS!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards