♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

En lugn semesterdag

Av ♥ Monica ♥ - 16 juli 2008 19:38

Idag har vi inte varit utanför"stadsgränsen", eller vad man ska kalla det för när det är strax över 300 hushåll här där jag bor.

Jag åkte till min mor på förmiddagen och klippte hennes gräsmatta och sen fikade vi och satt vid köksbordet och pratade en stund innan jag åkte hem igen. Jag har tvättat en omgång med 40 graders mörk tvätt, annars har jag inte gjort något särskilt, förutom att jag grillade korv och värmde pommes frites till middag.

Göran och en  granne har åkt till sjön och fiskat, grannen har motorbåt så den har dom ikväll.Jag tänkte titta på tv, men stängde av för det var inget intressant tyckte jag.Skulle titta på sjukhuset i 3:an men det var ju bara uppehåll för reklam.......av en halvtimmes program var det reklam nästan halva tiden.

Nu ska jag gå över till Ullaredsresan vi gjorde igår......

Jag fick en kommentar om att det var en väldigt lång kö (jag satte in  ett kort på när vi väntade).....vi som stod nästan först i kön.Det finns ju dom som får stå i kö i fem timmar innan dom kommer in...det vill jag kalla för kö. Jag såg på en lapp innanför ingången att högst 4000 personer får vistas inne i varuhuset samtidigt, det säjer ju allt om hur mycket folk som besöker Ullared varje dag.

Sen var det någon som undrade vad Ullaredskortet är för något och om man inte får betala med visakort numera. Visst får man betala med andra kort än Ullaredskortet och även kontant, med Ullaredskortet får man lite förmåner och man får även en tidning kallad Ulla hemskickad några gånger per år.Mitt kort fick jag förra året när vi var där. Det kom fram en dam och undrade om jag var intresserad och jag tackade ja till erbjudandet. Hon gjorde en kreditförfrågan direkt från mobilen för man får ju inte något kreditkort om man har betalningsanmärkningar till exempel och hon skrev de papper som behövdes, sen var det klart.

Nu är även jag klar för denna gången........


HA EN TREVLIG AFTON ALLA BLOGGARE OCH LÄSARE!

 
 
Ruth

Ruth

16 juli 2008 22:02

Jag har mitt gräsklipp i morgon om vädrets makter är på min sida, men nu vet man ju inte hur det blir, påstås att det skall regn varje dag som återstår av den här veckan :-(
Hoppas det blir fisk till middag i morgon om dom har fiskelyckan med sig i kväll, till dom: "spark, spark i rumpan!"

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

16 juli 2008 22:20

Jasså, frun har hållit sig innanför stadsgränsen idag. Den här stan har visst inga invånare nu. Gatorna är precis tomma på dagarna och i den stora butiken är det ingen kö. Idag var jag alldeles ensam när jag gick där mellan hyllorna. Är alla på semester eller???

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards