♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juli 2008

Av ♥ Monica ♥ - 9 juli 2008 20:29

Idag blir det ett par foton från en vacker utsikt....

Vi var bjudna  på en storslagen fest för drygt två år sen när min svåger gick i pension efter 37 år. Det var en oförglömlig kväll med god mat och trevlig samvaro.

Utsikt över Stråken

Av ♥ Monica ♥ - 8 juli 2008 17:26

Återigen tisdag och en kväll framför tv:n blir det.....det är ju allsång på Skansen vettja. Ikväll är ett av mina favoritband med,och det är Lasse Stefanz.

Idag är det ingen sommarvärme precis även om solen skiner ute just nu. När jag kom hem från jobbet knäppte jag på värmen och tog på mej kofta tills det blev lagom varmt. Jag hade lite stryktvätt liggande så det passade utmärkt att stryka det så jag fick upp värmen .....och det fungerade, efter en liten stund var jag lagom varm. Sen har jag gjort lasagnette till middag och det smakade riktigt gott. Jag har lyssnat på dansbandsmusik hela dagen och även tagit några danssteg emellanåt och då kom jag osökt att tänka på när jag var ung och vacker och besökte Ekåsen och dansen där. Då dansade jag mycket med medresenärskans man.... det var innan hon kom in i bilden ..... jag visste inte ens att hon existerade och det kanske inte han visste heller. Så nu fick jag det sagt*LER*.

Jag tror att jag ska gå ut och sätta mej i solen en stund nu så jag säjer

SIMMA LUGNT!

Av ♥ Monica ♥ - 7 juli 2008 20:11

Nu är det dags att skriva om BB-resan jag utlovade i förra veckan för idag fyller min Thomas 33 år så det var alltså han som var på gång....tänk att det är så många år sen han föddes, en liten mörkhårig kille på 3320 gram och 50 cm lång.Födelsedagspresenten från oss är ett besök på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg med övernattning den 31 juli då även vi och våra goda vänner från Mullsjö ska åka med.

När jag var på väg hem från jobbet idag ringde min mobil och eftersom det är lite dålig täckning på tåget så hörde jag inte vem som var i andra änden så jag sa: hallå, jag hör inte" flera gånger och var på väg att lägga ihop telefon, men då hörde jag "Cedrix" och då förstod jag vem det var, och plötsligt hördes det bra som tur var för det var Kent som undrade om dom fick komma och hälsa på oss och det sa jag ju inte nej till för det har gått den ena månaden efter den andra utan att det har passat  för dom är ute och spelar 200 dagar om året.Men nu har jag deras tredje CD-skiva i alla fall och den är jättebra.Dom kom hitcyklandes vid halv femtiden och vi har suttit på vår altan och fikat och pratat i över två timmar....mycket trevligt har vi haft så nu ska vi besöka dom snart. Är bussen hemma är dom hemma , så då är det bara att kliva på. Dom är väldigt sociala och tycker att det är avkopplande att umgås med oss här i byn när dom är hemma.

Kent och Maria

Idag för ett år sen var vi på bröllop......så jag säjer GRATTIS på 1-åriga bröllopsdagen till EDWARD OCH CHRISTINE!

Av ♥ Monica ♥ - 7 juli 2008 16:26

Idag har jag fått denna utmärkelse av min vän cina. Och jag tackar och bugar för det. Detta värmer mitt hjärta skall jag säga. Tack cina för att du är min vän o för att du finns......Och naturligtvis får du den tillbaks av mig.

Nu skall ju jag då lämna över denna awards till 7 st utvalda , men jag låter alla mina bloggvänner som besöker min blogg ta den.....så varsågoda!

Av ♥ Monica ♥ - 7 juli 2008 14:10

Denna award har jag fått av skogsfrun på dal.....tackar så hjärtligt!

Av ♥ Monica ♥ - 6 juli 2008 20:46

Jaha, då var denna trevliga helgen slut. Gårdagen började med frukost och en visit i duschen efter det. Göran åkte till marknaden vid niotiden och när även jag hade gjort mej klar för avfärd dit satte jag mej på altanen och läste morgontidningen och ganska snart efter att läsningen var över så kom Elisabeth och även vi begav oss till marknaden.Vädret var varmt och soligt. Som vanligt träffade vi en hel del bekanta som vi utbytte lite ord med. Utbudet var väl inte så stort , men man behövde ju heller inte trängas.Som vanligt var det  bröd, make up,väskor och mycket loppisgrejer som var till försäljning. Det  som jag köpte var två burkar med kakor som min mor hade bett mej inhandla till henne.En  tredje burk som jag köpte behöll jag själv och ställde i frysen.Jag köpte även en sån där blomma som är en vattenspridare, men den ska vi ha när barnbarnen kommer för dom vill gärna springa och svalka av sej när det är varmt ute. När vi kom från marknaden grillade vi kotletter och champinjoner och värmde pommes stripes och sen satt vi på altanen och åt. Innan Elisabeth styrde kosan hemåt vid  femtiden fikade vi.

På kvällen var vi hos herr och fru Söderström och där fick vi pannkaksrulle och sallad till det.....jättegott. Det mulnade på och vi hörde åskan på långt håll men vi hann precis dricka kaffe innan det började regna lite grann så då fick vi gå in och sätta oss. Efter en stunds trevligt prat styrde vi kosan hemåt.

Idag har det regnat mest hela dagen, och visst behöver vi regn så det var välkommet.

På förmiddagen åkte jag, Göran och Thomas till Jönköping en sväng och besökte blomsterlandet, plantagen och maxi. Väl hemkomna så var det snart dags att hämta mamma och efter ytterligare någon timme så kom Rickard och Mia.

Kvällen har jag tillbringat med att titta på nyheterna och "Röda rummet" på tv.

Nu ska jag hälsa på hos mina bloggvänner en stund innan det är dags för sängen.

VI HÖRS!

Av ♥ Monica ♥ - 4 juli 2008 19:54

I morgon är det åter dags för marknaden på Ekåsen och det är väl årets största händelse här i byn. Första gången var 1975 och det var  den 5 juli .Jag kommer ihåg att var och varannan människa jag mötte där den dagen undrade om jag inte hade gett mej iväg än och det såg dom ju att jag inte hade, så det var ju en onödig och ganska dum fråga egentligen.Jag var nämligen höggravid. Tiden hade gått ut den 3 juli..........återkommer till när det blev dags att resa till BB.

Denna dagen har varit lika varm som de senaste dagarna har varit och en stund i eftermiddag trodde jag att det skulle bli åska, men som tur var så blev det inget av det.

I morgon kommer en barndomsvän sen skoltiden och sen bär det av till marknaden.......om jag inte visar mej här i morgon så är det för att jag inte har tid, för eventuellt ska hon stanna tills på söndag, så jag säjer....

HA EN BRA LÖRDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 3 juli 2008 21:04

Idag har jag tagit lite kort på blommor i vårt gavelland som jag vill visa här på min blogg!

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar