♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under augusti 2008

Av ♥ Monica ♥ - 8 augusti 2008 14:10

Nu är semestern slut för denna gången och det har verkligen varit en bra sommar. Nu börjar jobbet på måndag igen och det blir kul att träffa jobbarkompisarna igen. När jag var och veckohandlade på förmiddagen träffade jag Camilla i affären och henne har jag träffat en gång förut på semestern.....i Ullared. Nu börjar vi jobba båda två på måndag och vi var överens om att det känns bra att komma igång igen. ja, för min del är det ju bara ett par timmar på morgonen som jag jobbar, men man kommer in i de vanliga rutinerna i alla fall.

Thomas har varit här och hämtat kräftburarna till metet ikväll. Jag och Göran ska på teater i Ryfors klockan 19:00 så i år är vi inte med gänget och fiskar kräftor som vi brukar, det blir kräftfiske för vår del en annan kväll."Madam Flod" och hennes gubbe var ute i går kväll och fiskade kräftor och det blev visst 7 tjog ,så nu får vi se hur mycket de andra får på vårt fiskevatten.

NU ÖNSKAR JAG ALLA BLOGGARE OCH ÖVRIGA LÄSARE EN RIKTIGT TREVLIG FREDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 7 augusti 2008 14:06

Nu har vi kommit fram till näst sista dagen på vår semestervecka på Gotland och då gjorde vi ett besök i Kneippbyn och naturligtvis var vi inne i Pippi Långstrumps hus Villa Villerkulla trots att vi inga barn hade med oss. Thomas är ju inget barn längre men trots det så tyckte han nog att det var ganska roligt att se huset som han så många gånger sett på tv när han var en liten pojke och serien om Pippi gick.

Villa Villerkulla

I den svarta grytan låg det en hel hög med nappar

På övervåningen satt Astrid Lindgren i vax och läste sagor

Detta var sista dagen som vi var på utflykt och efter besöket i Kneippbyn åkte vi in till Visby och åt middag på en kinarestaurang. Gott med lite kinamat som omväxling.

På lördagen lämnade vi vår trevliga stuga klockan 12:00 och sen var vi i Visby och handlade lite och åt även middag innan vi åkte tillbaka till fastlandet 17:05. På färjan åt vi en stor räkmacka och när vi var på väg hem sen vi kommit av färjan i Oskarshamn var vi inne på en grill i Vetlanda och åt hamburgertallrik så vi var verkligen inte på fastande mage när vi kom hem till vårt kära Sandhem.......

Av ♥ Monica ♥ - 6 augusti 2008 17:28

Här följer fortsättningen på min Gotlandsresa......

På onsdagen var vi i Roma och besökte klosterruinen där. Det var väldigt varmt den dagen, men med AC i bilen var det skönt att åka omkring, men när man kom ut så slog värmen emot en.

På torsdagen styrde vi kosan mot Hoburgen och tittade på Hoburgsgubben och trots alla skriverier i tidningarna så var det den enda gången vi såg en berusad person på hela veckan.Två herrar kom med lokalbussen till Hoburgen och den ene var barfota och väldigt ostadig på benen och först trodde vi att det var av sjukdom han gick som han gjorde, men vi såg  ganska snart vad det var som orsakade dessa snedsteg.Vi var ju aldrig inne i Visby på kvällarna och det var väl där bråken och fyllan ägde rum antar jag.

Hoburgsgubben fotograferad i motljus

Dessa murar var ett vanligt inslag i naturen

I morgon ska jag ta med er på ett besök i Kneippbyn och Villa Villerkulla.

HA DET SÅ BRA TILLS DESS!

Av ♥ Monica ♥ - 5 augusti 2008 17:59

På tisdagen besökte vi Visby en stund på förmiddagen. Vi strosade omkring på affärsområdet innanför ringmuren och gjorde ett och annat inköp.

Det ser ut som att Thomas har en vit handväska på fotot nedan, men det är en kasse med en t-tröja som han hade köpt......så nu vet ni det.

Här poserar Thomas på en utsiktsplats i Visby med en vacker utsikt över havet

Visby.....rosornas stad

Vädret blev allt varmare för varje dag som gick och i morgon fortsätter jag att visa ytterligare foton från Gotlandsveckan.

HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGARE OCH ÖVRIGA LÄSARE!

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2008 15:05

På måndagen på Gotland besökte vi Lummelundagrottan och även Cementafabriken i Slite.Vi var med andra ord både i underjorden och 100 meter över marken på några få timmar. Vädret blev varmare under dagen så vi hade det riktigt skönt. Innan vi åkte tillbaka till vårt sommarhus i Tofta så åt vi en god middag utanför Slite på en trevlig restaurang.

Ett foto på droppstenar i Lummelundagrottan

Foto taget från takterassen på Cementa 100 meter över marken

Alla fick en "snygg" grön hjälm att sätta på huvudet

Detta var lite om den utflykten och i morgon fortsätter jag min lilla berättelse från Gotland.

HA DET SÅ BRA!

Av ♥ Monica ♥ - 3 augusti 2008 10:52

Här fortsätter jag att visa foton från semesterveckan på Gotland.

Vi var på Fårö en dag och vi besökte bland annat Fårö fyr och Ingmar Bergmans gravplats på Fårö kyrkogård.Det finns mycket att se på Fårö och landskapet skiljer sej en del från övriga Gotland. Det växer mycket enbuskar och tallar och det är vindpinat på sina ställen...... mycket vacker och lite säregen natur.

Fårö fyr

Ingrid och Ingmar Bergmans gravplats var mycket vacker med pelargoner och lobelia

Fortsättning följer i morgon med nya foton.

HA EN SKÖN OCH TREVLIG SÖNDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2008 10:55

Efter ett par veckors semester från bloggandet är jag här igen och till min bloggvän som började bli orolig att jag hade flyttat till Gotland för gott kan vara lugn...jag har varit hemma sen förra lördagskvällen, men vi är ute på dagsturer så jag har inte hunnit sitta vid datorn.

Igår kom vi hem från Falkenberg. Vi var på "Vallarna" i torsdagskväll och såg på "Solsting och sne´språng" och det var jätteroligt. Jag återkommer med ett par foton därifrån så småningom, men de närmaste dagarna blir det Gotlandsbilder här på min blogg.

Med denna färjan åkte vi

Första kvällen promenerade vi utmed havet vid Tofta strand

I morgon återkommer jag med ytterligare foton från Gotland.

HA EN RIKTIGT TREVLIG LÖRDAG!

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar