♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 13 september 2008

Av ♥ Monica ♥ - 13 september 2008 15:07

Idag är det riktigt kyligt i luften, men det är sol och det lättar ju upp tillvaron.

Igår blev det inget skrivet här på bloggen för jag hade fullt upp hela dagen.

Jag jobbade som vanligt på morgonen och sen kom Göran och hämtade mej för vidare färd till J-köping där vi skulle hämta vår nyinköpta bil klockan  11:00. När vi hade gjort klart med betalning av vår bil åkte vi hemåt igen.....jag fick köra nya bilen och Göran rattade den gamla röda volvon. Jag svänge in till Ljungqvists på hemvägen för att göra det vanliga veckoinköpet. Var hos mamma med hennes varor och pratade med henne en stund.


När jag kom hem hade Thomas kommit direkt från jobbet för att beskåda vår nyinköpta bil och när Rickard hade slutat för dagen en timme senare kom även han hit. Vi drack lite kaffe och jag åt en sallad och sen åkte jag, Göran och Thomas till skogen med lite förnödenheter.....var hemma en liten stund för att åter ge oss iväg, denna gång till Valunda och älste sonen med familj och lämna den gamla bilen till dom. Jag hade fått ett sms från Netha på morgonen att hon skulle göra en smörgåstårta att bjuda på när vi kom och det smakade verkligen bra. Hon är så duktig med både matlagning och bakning. Man undrar hur hon hinner med....hon har ju tre småttingar att ta hand om också på dagarna när Micke jobbar. De tre älsta barnen är duktiga med dom små, men Johan jobbar ju och  Jimmy och Michaela är i skolan så dom kan ju inte ställa upp förrän senare på eftermiddagen om det skulle behövas.


Väl hemkomna från Valunda så var det dags att skjutsa ett gäng till Sägnernas hus....sista danskvällen för i år och det var TORGNY MELINS som avslutade säsongen.

Sen var jag nöjd med dagen så det var skönt att krypa i säng....jag hade inte hunnit läsa dagens FT så det gjorde jag innan jag somnade.


Så nu vet ni varför jag inte bloggade igår!


jag passar på att sätta in ett par foton innan jag slutar min blogg denna lördag.



Detta köpte jag på loppiset för några veckor sen för sammanlagt 50:-



Denna bron som syns i bakgrunden åker jag över med tåget varje dag

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards