♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under september 2008

Av ♥ Monica ♥ - 22 september 2008 17:09

Idag är det en allmänt tråkig dag, grått och trist ute.....den enda ljusglimten på hela dagen var när jag pratade med Mia i telefon....min goa lilla tös. Min biologiska tös är det ju inte, men hon har funnits i mitt liv i över två år så det känns som att hon är min.


Ikväll blir det väl lite tv-tittande som vanligt och fika vid halv åttatiden.


JAG ÖNSKAR ALLA EN BRA KVÄLL!


Av ♥ Monica ♥ - 21 september 2008 11:42

Veckans skratt står skogsfrun på dal för och det ger jag henne en ros för. Jag har skrattat åt hennes kommentar som hon gjorde hos medresenärskan om såsskålen. Är man av någon anledning på dåligt humör då ska man läsa bloggar och kommentarer till dessa, jag lovar, du blir på gott humör.  Mina bloggvänner skriver jättebra och intressanta bloggar och det är så roligt att läsa och kommentera.

Idag är det en ganska fin höstdag med en sol som gör tappra försök att titta fram, men lyckas bara någon stund då och då.

Nu ska jag gå vidare och läsa vad bloggarna har fått ihop för roligt idag.


Rosen  till skogsfrun på dal.......


HA EN HÄRLIG SÖNDAG ALLA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE!



Av ♥ Monica ♥ - 20 september 2008 15:57

Efter en tur till Falla på förmiddagen drog vi ner till Jönköping ,när vi ändå var halvvägs dit.Göran skulle köpa en cd-skiva med Abba att ha i bilen, men det blev två skivor, en med Drängarna också. Sen åkte vi till A6 och där träffade vi Christina....Berndt var där också någonstans bland allt folk, men det blev bestämt att dom ska komma hit ikväll klockan 18:00 för en stunds prat, och vi tänker även bjuda på varma mackor.Även på A6 blev det en Cd-skiva med Vikingarna och den spelade Göran på hemvägen så jag trodde taket lyfte på bilen, men han sjunger gudomligt vår käre Christer Sjögren.

Nu tar jag ledigt från bloggandet för idag och önskar alla ....

EN TREVLIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 19 september 2008 19:21

Idag har jag åkt som en skottspole från det ena till det andra. Efter jobbet blev det en tur till staden vid Vättern och inköp av diverse födelsedagspresenter.....Micke(sonen) , Martin (barnbarn) och Birgitta (bästa vännen) fyller år den 30 september och den 1 oktober. Vad vi köpte avslöjar jag inte förrän respektive firare har fyllt.Veckohandlade på hemvägen.En tur till mamma med hennes varor och en stunds prat. Väl hemma igen satte jag mej vid datorn några minuter....efter en stund kom Thomas och då åkte jag med honom och Göran till skogen en sväng. En tur till kyrkogården blev det sen när vi kommit hem från skogen.Kaffe och en Budapestbakelse smakade bra innan jag tog fram dammsugaren och gick ett varv i huset med den.


Vår bilhandlare ringde för en stund sen och undrade hur vi trivdes med bilen....en fin gest tycker jag.


Nu ska jag göra gubben sällskap vid tv:n en stund.....


HA EN RIKTIGT MYSIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 18 september 2008 16:39

Nu fungerar e-posten igen tack vare en kompetent support på telia. Det var så enkelt ,jag själv gick in på mina sidor på telia och fick ett nytt användarnamn och och lösenord......på en kvart fungerade det igen, och det fullkomligt strömmade in mail.

Tack till vår omtänksamma resenärska som tipsade mej om att skaffa en hotmailadress, men det har jag en sen länge, men tanken var god kära resenärska.

Som vanligt har dagen flutit på med lite av varje och nu ska jag skriva matsedeln för nästa vecka och sen har jag fått varor från oriflame som jag ska plocka upp och göra i ordning. Resten av kvällen blir det tv:n som gäller.


En liten filmsnutt bjuder jag på idag......så varsågoda att lyssna om intresse finns för dessa herrar/damer?

Av ♥ Monica ♥ - 17 september 2008 16:29

Idag har jag ägnat mej åt att prata i telefon med telia eftersom dom krånglat till det med min e-post.

I förra veckan fick jag ett brev om att mitt internet abbonemang går ut den 6 oktober, men jag har ju bredband så jag ringde i lördags och frågade vad dom menade.....en tjej svarade mej att hon skulle skicka nya inloggningsuppgifter trots att jag sa att jag har bredband och det finns inga andra inloggningsuppgifter till det, men det gick tydligen inte in i skallen på henne så igår kom det ett brev med inloggningsuppgifter på telefonuppkopplat internet. Jag ringde upp telia igen och sa som det var och då sa den tjejen att hon tar bort det vanliga internetet men e-postadressen är kvar. Men det har ju varit bortkopplat sen 2006 ,och det sa jag till henne.......en jäkla röra har det blivit av det här. Från och med det telefonsamtalet igår så fungerar inte e-posten så jag ringde på nytt idag och fick rabbla samma sak igen plus att inte e-posten fungerar sen gårdagens samtal. Jag pratade även med support och där påstod dom att det fungerade, men när jag gick in på supportassistenten och kollade så stod det att det inte finns någon e-postadress på mitt kundnummer. Nu avvaktar jag till i morgon och får se om det kommer något brev sen gårdagens samtal för tjejen jag pratade med nämnde om någon bekräftelse. Jag är en aning irriterad kan jag säja, men det löser väl sej i sista änden.

Nu ska jag tvätta håret och sen blir det tv hela kvällen, många bra program nu när hösten har kommit.Jag får nog lugna ner mej med en blombukett

Jag får nog lugna ner mina upprörda känslor med en vacker bukett blommor


HA DET SÅ BRA!

Av ♥ Monica ♥ - 16 september 2008 12:52

Idag tänkte jag bjuda er på ett gott skratt.....hoppas ni bloggare skrattar lika hjärtligt som jag gör när jag ser denna sketch.

Av ♥ Monica ♥ - 16 september 2008 11:54

Jag har blivit utmanad av både lillis och medresenärskan 

5 saker i min frys:

bröd, hallon, kakor, bullar, köttfärs

5 saker i min garderob:

långbyxor, skinnjacka, skor, läderstövlar, jumprar

5 saker i mitt badrumsskåp:

deodorant, kam, hårborste, tandtråd, förstoringsglas


Jag utmanar alla som vill vara med på detta! Det är så svårt att välja ut eftersom det är många som redan fått denna utmaning...










Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards