♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Vinterlandskap

Av ♥ Monica ♥ - 24 november 2008 14:32


Idag har det snöat hela dagen så nu är det riktig vinter.....så länge det nu varar. Jag är ingen vintermänniska, men till advent och över julhelgen tycker jag allt att det ska vara snö förstås, sen får det gärna smälta bort igen.Nu tror jag knappast att denna snön ligger kvar till jul för det ska visst bli mildare igen frampå veckan, men det återstår att se.

Jag håller på med maten samtidigt som jag bloggar och idag blir det fetafylld biff med rödlök, kokt potatis och wokade grönsaker.

Sen tänkte jag göra en ny "remsa" till bloggen för jag har bilderna klara, men jag har testat en gång men det blev misslyckat så jag får väl se hur det går idag.Tänkte att det skulle vara lite julinspirerat nu. Skriva text på photoshop har jag inte klarat av än, men det kanske klarnar så småningom hur man ska göra, jag köpte ju en bok för över 300:- så det kanske finns förklarat där hur man ska gå tillväga.

Nu önskar jag alla en bra fortsättning på måndagen i snön.....gå inte ut och dratta omkull nu bara och bryt armar och ben..... det gäller även resenärskan!!

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

24 november 2008 15:34

Åja, tack för den du !!! The same to you,Monica !!!

Jag håller med dig om detta med snön. Den är inte roligt men på onsdag skall deet komma mildare igen. Då skall jag göra Jönköping osäker, om allt går efter noter.

Skall bli kul att se din nya logga ... Sätt lite fart för jag är så nyfiken.
Kram på dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

24 november 2008 15:50

Skall testa att ha fetaost i biffarna, låter riktigt gott.
Ta det lungt om du går ut i snöyran.
Inget över här nere...ännu..
Ska bli roligt att se din nya logga.

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

24 november 2008 17:34

Maten låter jättegott. Hoppas att snön ligger kvar över advent och julhelgen det är så fint
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Lisa Persson

Lisa Persson

24 november 2008 22:42

å gissa om jag blev sugen på detta nu.. mitt i natten.Fetafylld biff med rödlök, kokt potatis och wokade grönsaker.
Hoppas det blev gott hos er.
mvh lisa

http://unikajag.se

 
Ruth

Ruth

24 november 2008 23:15

Skulle gärna önskat att vi fick ett rejält snöoväder och inte bara detta lilla fjuttiga som vi har fått, jobbigt när man älskar snö :(

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards