♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av ♥ Monica ♥ - 17 januari 2009 12:24


Då var det dags igen för en titt i dagens FT......En stor rubrik på förstasidan talar om att det är kraftig ökning av arbetslösa....så sant som det är sagt.Sen finns det intresse för att driva privata apotek...ja, vad ska man tycka om det tro?Sen är det en mycket positiv artikel som handlar om vår kommun.....Mullsjö där ett byggföretag utökar mitt i krisen..... som det står. Det är Mullsjö trä och byggvaru AB som utökar med en ny avdelning för listtillverkning och dom är i full gång med detta. Det är verkligen roligt att läsa detta och önskar dom verkligen lycka till.Sen har det ju varit julgransplundringar lite överallt och det är ju trevligt för alla barn. Även här i byn var det utdansning av granen i tisdags kväll, men när man inga barn har i den åldern och barnbarnen bor på annan ort då blir det inte att man går dit och kollar .Undrar om resenärskan var där...*funderar* eftersom hon bor nära där granen är placerad den tiden från första advent till tjugondedag knut.Ett trevligt inslag är att det är tulpantider nu....dessa ljuvliga blommor som finns i många härliga färger.Sen får man tips om hur man klarar sina krukväxter över vintern. För min del har jag nästan bara orkideér och dom trivs som bäst vintertid ,så det har jag inga bekymmer med.Sommaren tycker inte mina orkideér om, men nu blommar dom så in i hellskotta, bara på en enda har jag just nu 15 stycken blommor, på två stänglar visserligen, men ändå.


Nu stänger jag igen dagens tidning och önskar er välkomna till bords!!


En kopp kaffe......


.....och en semla kanske skulle smaka.....

Frukt till dom som inte äter semlor.


Hoppas det smakar......HA DET SÅ BRA ALLA MINA BLOGGVÄNNER OCH öVRIGA LÄSARE!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards