♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under januari 2009

Av ♥ Monica ♥ - 7 januari 2009 13:07

Utmanad av cina

Mina 6 favoritprogram: 


Let´s Dance

Fråga doktorn

Ensam mamma söker

Körslaget

Bonde söker fru

På spåret






6 saker jag gjorde igår:

Tittade på tv

Lagade mat

Bloggade

Pratade i telefon

Bäddade

Kelade med katten


6 favoritrestauranger: 

Shanghai

Dragon


Får bara ihop 2




6 saker på min önskelista:


Byta alla fönster i huset

Sätta upp markis vid finrumsfönstret

Att nära och kära får vara friska

Att 2009 blir ett bra år

Att få två *töser* till i familjen

Att gubben får ett nytt jobb


Detta var mina svar på denna utmaningen.

Jag utmanar skogsfrun och medresenärskan.......är det några fler som känner för det så är det fritt fram.

Av ♥ Monica ♥ - 6 januari 2009 12:08


Sista dagen på julen idag.....skönt att det blir vardag och allt går i sina gamla spår igen. Julen är trevlig på alla sätt och vis, men när trettondagen kommer är det ändå skönt.

Gubben är ute på jakt och det är perfekt väder, bara 2 minusgrader.

Jag ringde en kompis för en stund sen ,hon gjorde en liten operation igår och det hade gått bra. Vi pratade lite om semestern och vart vi ska åka denna sommaren...lite tidigt kanske att tänka på redan, men tiden går fort och ska man hyra stuga är det bra att vara ute i god tid.Vi sa att vi får fundera på resmål så får vi se vad vi kommer fram till så småningom.

Jag ringde Thomas också och frågade om han ville följa med oss även denna semestern och det ville han.Vi har så trevligt och roligt ihop *vi fem*. Om ni som läser detta har något bra förslag på resmål här i Sverige så kan ni väl skriva det på en kommentar.


Nu önskar jag alla en fortsatt bra trettondag jul!


Av ♥ Monica ♥ - 5 januari 2009 13:41

Idag fyller älsta barnbarnet 19 år...... känns inte som att det är så längesen som jag väntade hela dagen på telefonsamtalet från KSS, men 19:03 föddes lille Johan, en jättesöt liten kille. 



Ikväll ska vi åka och gratulera honom.

Av ♥ Monica ♥ - 4 januari 2009 20:11


Nu är det riktigt kallt ute.....just nu 15 minusgrader och jag har just skjutsat hem mamma. Jag ska ut och åka lite senare ikväll också och hämta tre killar som är och hälsar på hos tyska vänner uppe i Hunaredsskogen.


Nu är det snart slut på julhelgerna, men vi har ju morgondagen och trettondedag jul i övermorgon som det blir lite firande på.I morgon fyller älsta barnbarnet 19 år så då blir det kalas klockan 17:00.

 På tal om kalas så var vi på ett riktigt sådant i går kväll hos en svåger och svägerska i Apelskift.Det bjöds på sallad bestående av bland annat ris, tonfisk och räkor och smör, bröd , ost och dricka. Senare blev det kaffe, kakor, hemlagad ostkaka, sylt grädde, glass och hemgjord konfekt, så nu är det tur att det nästan är slut på detta kalasande......vågar inte ställa mej på vågen!

Nu ska jag hälsa på mina bloggvänner innan jag sätter mej till ro vid tv:n.

HA DET SÅ GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 3 januari 2009 11:35

När tar du in julgranen och klär den

Har ingen julgran    22.7 %

En vecka innan julafton    22.7 %

Dagen före julafton    27.3 %

Den är redan klädd och på plats    4.5 %

Olika från år till år    22.7 %

Totalt har 22 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-12-06 23:36


Dagen före julafton tar de flesta  in sin gran.....även vi här i min familj.


Nu kommer det en ny fråga som jag hoppas att ni alla vill svara på.

Av ♥ Monica ♥ - 2 januari 2009 12:39


........lusadräpa.På framsidan står det att en man blivit nerstucken på nyårsafton.....fy så hemskt.Sen är det en inbrottsvåg i västra Skaraborg. Finns det då inga trevliga nyheter i tidningen idag.....*bläddrar* .Jooo,Lasse Stefanz kommer till folkets park i Falköping även detta året,  men Lasse Stefanz kommer till Sägnernas Hus också till sommaren och det är ju närmare dit för min del om jag är intresserad av att lyssna på dom.Det är min favoritorkester så det är inte omöjligt utan att jag tittar ut en sväng när den dagen kommer.Sen står det att Barcelona är en trevlig stad.....men tyvärr är det mest elände i denna tidningen idag så jag stänger den avdelningen tror jag. Däremot är vädret trevligt för solen skiner, men det är kallt. På morgonen hade vi minus 15 grader och min gubbe är ute på Stråken och pimplar så vi får se om han har några aborrar med sej hem.


Idag går mina tankar till Helena och Henrik som miste sin pappa tidigt i morse, men han har varit mycket sjuk de senaste åren så det var skönt att han fick somna in.



ÖNSKAR ALLA MINA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA FÖRSTA FREDAG ÅR 2009!

Av ♥ Monica ♥ - 1 januari 2009 12:01


GOTT NYTT ÅR !

Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton......det hade vi och våra gäster. Jag lovade ju att sätta in ett foto på den exotiska plankan......tyvärr glömde jag att fotografera den, men ni får hålla tillgodo med glasstårtan.


Årets första dag är solig och fin, men det är ganska kallt ute...7 minusgrader just nu.Mannen i huset är på sjön och sätter i mörtstugorna så nu ska det snart bli vinterfiske, om nu det kalla vädret håller i sej så isen inte försvinner igen.



Nu får ni ha en trevlig dag......ta gärna en bit av glasstårtan.


Så här fina blommor fick jag av gästerna

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards