♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Recept och bild

Av ♥ Monica ♥ - 19 februari 2009 13:43


Jag lovade resenärskan att skriva receptet på raggmunkarna......


Raggmunk    4 pers.


8 potatisar

1 ägg

2 dl vetemjöl

5 dl mjölk

1 1/2 tsk salt


Vispa samman ägg, mjöl,mjölk och salt.Riv potatisen

och blanda i smeten.

Stekt fläsk och lingon är gott till!




Snart är allt uppätet......


Grått och trist väder som vanligt, men jag sitter och har det mysigt med tända ljus. Gubben är på ett möte med jobbcoatchen några timmar så det blir lite senare middag idag.

Ikväll blir det som vanligt tv...kaffe och smörgås intar vi samtidigt som vi tittar på *halv åtta hos mej*.......sen är det avsnitt nummer två från dokumentären om Knutby klockan nio och det ska jag titta på.

Nu avslutar jag dagens blogg...men vi hörs i morgon igen!

 
 
lillis

lillis

19 februari 2009 14:57

Raggmunk är gott så ska det vara stekt fläsk till(smaskens)
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 februari 2009 18:25

Jaha, det är ju det receptet jag lagars raggmunkar efter. Jag trodde han hade några "krumelurer" i Raggmunkarna. Vi har ätit det idag och det är sååååå gott. Mätt blir man också.

Knutby ikväll, men herre gud ... jag mår dåligt av det där programmet. Hur kan människor bli så snedvridna??? Åsa Waldaus attityd stör mig. Njaaää, hoppar nog det ikväll.
Ha det gott !!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

19 februari 2009 20:01

Raggmunk står på menyen hos mig en av dom närmaste dagarna, det är ett tag sedan nu så det får bli en överrsakning till gubben som älskar det. Nu skall jag titta på Antikrundan på ettan, har man någon klenod i gömmorna tro ?

http://bernamis.bloggagratis.se

 
IKA

IKA

20 februari 2009 09:29

Tack för titten hos mig! Det har hänt något hos mig, visste inte att du skrivit förrän jag av en händelse kikade igenom spamkommentarerna..där fanns din! Mycket konstigt.

SÅg mumsigt ut det där i alla fall. Blev rackarns hungrig =)

Ha en bra fredag
Kram

http://mellantidochrum.wordpress.com

 
Yvonne R

Yvonne R

20 februari 2009 12:44

Raggmunk är mina arbetskamraters älsklingsrätt, när det bjuds är det knäpptyst i lunchrummet.
Vinter här med flera minus och snö, ljust och fint.
Önskar dig en mysig fredag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

20 februari 2009 23:00

Attan vad det såg gott ut! Det ska jag prova.

http://dante.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards