♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Temavecka igen

Av ♥ Monica ♥ - 23 februari 2009 15:20


Som jag skrev för ett par dagar sen så blir det temavecka här på min blogg igen. Denna gången kommer det att handla om artister som var på Ekåsen när det begav sej. Ekåsen var vår trevliga festplats här för ett antal år sen. Nu är det marknad och bingo där på sommaren, inga fester längre. Det lades ner när det började bli för dyrt att engagera sångare och sångerskor....inte lätt för en liten idrottsförening att ta dit populära artister som tog jättemycket i gage.

 Men nu tänkte jag uppleva lite gamla minnen från den tiden och jag börjar med Kicki Danielsson......det var i början på 80-talet som hon var där och vi hade samlats ett gäng hos en granne tidigare på kvällen där vi grillade korv och tog några groggar för att sen bege oss i taxi upp till Ekåsen. Mycket folk var redan på plats när vi kom dit och efter en stund så kom då Kicki upp på scenen, vacker som en dag var hon på den tiden och jag minns att hon skulle gifta sej någon vecka senare med Kjell Roos...som också var med denna kvällen i orkestern. Det var ett mycket bra uppträdande som höll på ungefär tre kvart om jag inte minns fel.....det brukade vara ungefär den tiden som uppträdandena varade.

Slutar med att spela upp en video med Kicki som sjunger en låt som jag tycker mycket om.

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 februari 2009 16:43

Detta kommer jag ihåg också men jag var inte där. Synd det för hade DU dragit i dig ett par groggar så hade jag gärna velat se dig ...*skrattar* Jaa, hellre än Kicki för henne hade jag kunnat se någon annanstans men knappast dig.*fnittrar*
Ha det bäst!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

23 februari 2009 17:46

Vad trevligt det ska bli att lyssna till olika artister.Hon sjöng bra när det begav sig
Ha det gott
kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 februari 2009 19:32

Kul att läsa om, minnen dyker upp för mig också:)
Synd att alla festplatser är borta, dom hörde sommaren till
Gokväll

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

23 februari 2009 20:28

en annan åker ju till ekåsen en dång per år och är lite onykter hihi =)

Jadu det dröjer nog innan du får träffa honom, han är inte riktigt bekväm med tanken att träffa mitt exs föäldrar än haha ^^
Men någon gång innan jag flyttar upp så ska du få träffa honom ^^

HA det bra kram

 
Ruth

Ruth

23 februari 2009 21:47

Vem minns inte dom små dansbanorna i skogsgläntan, med härlig stämning och prassel i buskarna (inte byxorna hehehe). Synd att det är en svunnen tid. Kunde vara ett yppligt tillfälle för okända dansband som inte kostar så mycket att visa upp sig i dag och roa dansanta för en kväll på dansbanan och återuppleva gamla tanters minnen. Kanske skulle dansbanan få en ny renesans. En smal och ung Kicki visade du upp i kväll.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

23 februari 2009 21:48

Jag gilla Kicki, så vacker hon var som ung.
Fin denna låt.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards