♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Tisdagens artist

Av ♥ Monica ♥ - 24 februari 2009 15:03



Då fortsätter jag min tillbakablick från svunna tider från Ekåsen och dagens artist blir Alf Robertsson. Han besökte Ekåsen flera gånger och en gång hamnade han och hans musiker hos min bästa kompis efter festens slut kolckan ett på natten. Det var så att någon hade sagt att hon bakade goda kakor och det ringde på hennes dörr och utanför stod Alf Robertsson och undrade om hon kunde tänka sej att följa med till grannlägenheten där det pågick en liten fest och om hon kunde ta med sej lite av sina goda kakor.....visst kunde hon ställa upp på det...hon kände ju personerna som bodde i andra lägenheten och dom hade väldigt trevligt och nu var det ju inte bara hon och grannen utan ett helt gäng med folk från byn här plus Alf Robertsson med orkester så att säja....många kort togs under den natten och på morgonen blev ju folk runt omkring i husen nyfikna när det stod en jättestor orkesterbuss på parkeringen vid Sandvägen. Detta besök pratades det nog om flera veckor efter för i ett litet samhälle går ju ryktena som en löpeld när det är något speciellt......


Sista gången Alf Robertsson besökte Ekåsen jobbade jag i serveringen som damsektionen stod för och vi bredde ju smörgåsar och kokade kaffe några timmar innan festen började klockan nio. Rätt som det var så kom Alf Robertsson in till oss och undrade om vi hade lite kaffe till honom, han hade varit ute och sprungit en runda och han talade om att det gjorde han alltid före varje uppträdande. Nu var han kaffesugen så han fick lite kaffe och sen satt han en bra stund och pratade och jag minns att han sa att postverket  gillade han. Jag hade min väska stående intill där han satt och på den hade jag en lapp med mitt namn och postens emblem....jag hade nyligen varit ute på en bonusresa som postbanken bjöd alla som hade med kassa och pengar att göra och då fick vi alltid en lapp att sätta på oss för att folk skulle se att vi var anställda på posten.....det såg han efter vad jag förstod och då sa han att han tyckte om posten .....

Nu lyssnar vi på i mitt tycke den finaste låten han spelade in......tyvärr finns han inte längre, på julaftons morgon 2008 lämnade han jordelivet.

 
 
fia0411

fia0411

24 februari 2009 15:38

Mysig röst och bra låt...

http://fia0411.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

24 februari 2009 15:55

Så roligt det är att läsa om dina minnen från dansbanan. Härliga minnen att bära med sig. Alf har aldrig varit min favorit, men hoppas Gerty ser ditt avsnitt här i dag, för han var en idol av många för henne.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

24 februari 2009 17:31

Den här låten är i mitt tycke det bästa han gjort,han tillhör mina favoriter.Det är så kul att du spelar upp låtar för oss
Ha det gott
kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

24 februari 2009 18:34

Kul med läsning om gången tid. Fast så långt tillbaka är det ju inte, om man tänker efter. Jag har aldrig varit något stort fan av honom men en och annan låt kan jag ju lyssna till .... får väl se vad jag tycker om dagens val. Har inte lyssnat ännu.
Ha en bra kväll !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

24 februari 2009 19:01

Hej, vet inte varför, men jag kan inte se dina inlägg där du bjuder på musik. Det är bara vita rutor.

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

24 februari 2009 21:49

Va roligt att få läsa om Alf han är en av mina idoler, han var här hemma hos mig för 16år sedan en mycke givande kväll

http://prilyckans

 
Ulla

Ulla

24 februari 2009 22:34

Hej, ja visst är det konstigt. Andras kan jag ju se.

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

25 februari 2009 08:45

UNDERBART!!!! Den bästa låt han gjort!
En tår trillar allt från ögat!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

26 februari 2009 20:06

Hej, nu kan jag se och höra dina inlägg
Kram Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards