♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av ♥ Monica ♥ - 3 maj 2009 15:24

Idag avslutar jag vårsångerna med en vacker låt på norska.


***********************************'

Tack säjer jag till *botanist* som gav mej svar på vad växten heter som jag hade i bloggen igår. Jag googlade på SKUNKKULLA och fick reda på att det är en växt som har kommit från Nordamerika.


********************************************

På förmiddagen var vi nere i stan och tänkte köpa penseér men det finns inga att köpa längre, nu är det sommarblommorna som gäller, men man kan väl inte  plantera ut varken isbegonia eller sommardahlior redan, blir det en frostnatt så är det ajöss med dom. jag kan inte riktigt förstå varför dom börjar sälja pensé så tidigt att dom är slutsålda när det är dags att plantera dom. Sommarblommorna började säljas i början på juni förut och jag minns när man åkte till Kättilstorp och köpte blommor och  trädgårdsmästaren frågade om man bodde i Sandhem för hon sålde inga blommor eller plantor till Sandhemsborna förrän vid midsommartiden när det inte var risk för frost längre eftersom hon visste att det var kalla frostnätter här till långt fram i juni.


*********************************

Nu är det snart fikadags.....men vi hörs i morgon!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards