♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av ♥ Monica ♥ - 11 maj 2009 20:37

1. Hur gammal är du om fem år?  67 år

2. Vem var den sista du träffade? Min man

3. Hur lång är du? 159cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Patrick 1,5

5. Vem ringde du sist? Min yngste son

6. Ditt senaste sms och till vem?Minns inte

7. Vad är helgens planer? Restaurangbesök med min kompis sen 40 år tillbaka, våra lagvigda ska också med

8. Föredrar du ringa eller skicka sms? skicka sms, Jag ringer gärna och pratar

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Har bara mamma i livet

10. När såg du senast din mamma? I går kväll

11. Vilken ögonfärg har du? blå

12. När vaknade du idag? 06.10

13. Har du någongång hittat en katt?Jaa

14. Vilken är din favoritplats? Hemma

15. Vilken plats föredrar du minst? Kommer inte på någon

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Ingen aning....

17. Vad skrämmde dig som barn? Sotaren

18. Vem fick dig att skratta senast? Ingen aning

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?Nej

20. Har du stationär eller bärbar dator? stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2

23. Hur många landskap har du bott i?  ett

24. Har du någon gång spytt på någon? Nej, som tur är

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor

26. Är du social? Ja, verkligen

27. Vilken är din favoritglass? Magnum

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Mycket

29. Tycker du om kina mat? Jaa

30. Tycker du om kaffe? Ja.

31. Vad dricker du till frukost?   Te

32. Sover du på någon särskilld sida? Nej

33. Kan du spela poker? Nää

34. Tycker du om att mysa? Javisst

35. Är du en beroendemännsiska? Kanske det

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jaa då, flera stycken

37. Vill du ha barn? Har tre stycken välartade söner

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska till husbehov

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Lite av varje 

42. Äger du dyra smycken? Ett kanske

43. Har du någongång testat narkotika?Nej....lite vett har jag allt

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Smörgås

45. Vem är den roligaste människa du känner? Känner flera stycken

46. Välj ett ärr på din kropp? Är förskonad från sånt, om inte de 3 märkena från min titthålsopererade axel räknas förstås

47. Vad har du för ringsignal? Någon som drar en lång ramsa som börjar med HALLÅ

48. Har du kvar något klädesplagg från du var liten? Inte jag, men mamma har nog något tror jag

49. Flirtar du mycket? Nej....jag är gift så jag behöver inte flirta

50. Vart togs din profilbild? Hos min älste son 

 51. Kan du byta olja på bilen? Det tror jag nog om det skulle bli aktuellt

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste?  Hemligt....bokens titel är hemlig av en speciell orsak som jag kan avslöja den 21 maj när min tävling är slut

54. Läser du dagstidningen? Ja....Falköpings tidning

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Nää

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio Skaraborg

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Viva la juice 

59. När var du i kyrkan senast? På barndop i april 2008


Detta har jag tagit från en annan blogg.....ta gärna detta härifrån om ni vill .....alltid roligt att läsa om andra.

Av ♥ Monica ♥ - 11 maj 2009 11:28

Idag ska jag pyssla med lite av varje. Jag ska byta plats på mina kläder i klädkammaren så att sommarkläderna kommer längst fram. Sen ska jag stryka fyra nya gardiner som jag har skickat efter från Jotex.Två av dom ska Rickard ha i sin lägenhet och de andra ska upp här i huset.Sen tror jag att jag ska städa ett skåp i tvättstugan för där kan jag nog hitta lite* fynd* så det kan ta tid om jag ska kolla noga på det som finns där.När det är gjort tror jag att det är dags att laga middag.......ungsbakade rotfrukter med heta korvar och senapscreme.

*************************

Resenärskan får *stunna* sej till den 21 maj då dragningen sker vem som blir ny ägare till handcremen.....många har svarat rätt hittils så konkurrensen är hård, men någon blir dej ju som har tur.....kanske rent av resenärskan!

***************************

Ruth undrade om det finns mycket fisk i sjön där stugan ligger. Javisst finns det fisk.....aborre, gädda, mört, lake som jag vet och sen har vi ju det röda guldet...KRÄFTOR, men det är ju ingen fisk förstås.

****************************


Avslutar bloggen denna soliga måndag med en påminnelse om min tävling som startade den 7 maj!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards