♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av ♥ Monica ♥ - 10 juni 2009 16:52

.....eller är det inte så man brukar säja?

 Hur som helst så kom det regn i natt ...... hela dagen har regnet hängt i luften, men det har inte kommit något.Jag visste inte om jag skulle ta med paraply när jag tog en promenad på förmiddagen, men jag struntade i det.....släpa på ett paraply om man inte behöver är ju onödigt. Efter den välbehövliga och sköna promenaden har jag strukit lite tvätt, suttit vid datorn naturligtvis och så var det ju matlagning frampå eftermiddagen också. Nu är dagens sysslor klara och jag kan bara göra vad som faller mej in....riktigt skönt, så det blir tv och dator resten av dagen.Lite fika också vid tv:n när *halv åtta hos mej*  är,som för övrigt  går i repris, men det tål att tittas på igen för det är ett mysigt program och denna veckan är det från Jönköping.

Jag ringde till Mias mamma också efter halv tolv-nyheterna för då kom det ett meddelande på Radio Skaraborg att den gatan som hon bor på i Labbås var avstängd eftersom det var någon brand där det fanns gasoltuber som kunde explodera, men hon hade nyss varit ute men hon märkte inget och bilarna åkte på gatan som vanligt. Jag sa till henne att jag var tvungen att ringa och höra så att hon inte hade flugit i luften...då skrattade hon gott.

Någon som INTE skrattar gott är nog den som fick sluta på Kongsberg i höstas och nu har fått telefonsamtal om att komma dit och jobba i sommar när andra har semester.....fult gjort egentligen, men det är ju jobb det gäller och då vill det till att folk som blir kallade kommer, annars dras ju A-kassepengarna in, men ett lite fult förfaringssätt är det allt.Jag vet en tjej som fått jobb  i en affär i sommar som nu blev kallad att jobba hela sommaren på sin gamla arbetsplats och hon kan inte tacka nej för då blir hon avskriven på listan för att komma tillbaka och jobba om och när det skulle vara så att dom återanställer folk igen.Jobb ska man ju inte tacka nej till, men när det är på lite *fula* grunder så reagerar man ju negativt.


Nog om detta!




Basta kvarn....Blidsberg


ÖNSKAR ALLA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE EN SKÖN KVÄLL!


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards