♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2009 21:16

På onsdagen steg vi upp klockan sex och gjorde oss i ordning för att resa till BORNHOLM. Vi ville ha god tid på oss och vi skulle även förnya parkeringstiden för våra bilar som vi hade på en långtidsparkering.Halv nio gick katamaranen från YSTAD. Det tog 1 timme och 15 minuter att åka till RÖNNE på BORNHOLM. Denna bussen åkte vi med till GUDHEIM som låg cirka 3 mil från RÖNNE Så här såg det ut nere vid hamnen i GUDHEIM 

Här går mina reskamrater och tittar på omgivningen på BORNHOLM. Det fanns mycket fint att titta på och man blir ju även hungrig när det har gått några timmar så vi gick in på en pizzeria och åt varsin pizza. Jag tog en hawaii och den var jättegod, men bara hälften så stor som de pizzorna man får i SVERIGE och ingen pizzasallad fick man heller. Troligtvis har dom inte det på BORNHOLM och det gick bra utan.När vi satt och åt kom det en rejäl störtskur med regn, men lagom till vi skulle gå ut igen så sken solen och regnet hade upphört.Kvart över fem gick katamaranen tillbaka till YSTAD, men efter tre kvart slocknade alla lampor och tv-skärmar på båten......jag anade oro med en gång och mycket riktigt, efter någon minut sa kaptenen i högtalarna att dom hade fått problem med det tekniska och att motorerna kommer att stanna, men det var inget att oroa sej för, läget var under kontroll. För att göra en lång historia kort så stod vi stilla på havet i 2 timmar och det var 2 mycket långa och lite olustiga timmar för det var stekhett på båten, men jag gick ut på däck och stod där ganska länge. Ingen svalka där heller precis för solen gassade på rätt bra. 

Jag passade på att ta detta kortet när vi stod stilla ...riktigt vackert

 Även detta kortet tog jag.....tror att båten som kommer var på väg till BORNHOLM


 När vi kom iland i YSTAD 2 timmar försenade var vi ganska belåtna på sjöresan, men vi hade en trevlig dag i alla fall trots detta missödet på hemvägen.Klockan nio steg vi innanför dörren till huset vi hyrde efter att vi varit i coopbutiken och handlat lite frukostmat till nästkommande morgon.



 I morgon blir det inget bloggande för min del eftersom vi åker till FALKENBERG  för att gå på VALLARNAS FRILUFTSTEATER på kvällen. Kommer hem på fredag igen och då fortsätter jag min berättelse från semesterveckan.

 HA DET SÅ BRA ALLA BLOGGISAR!

         

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards