♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juli 2009

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2009 21:16

På onsdagen steg vi upp klockan sex och gjorde oss i ordning för att resa till BORNHOLM. Vi ville ha god tid på oss och vi skulle även förnya parkeringstiden för våra bilar som vi hade på en långtidsparkering.Halv nio gick katamaranen från YSTAD. Det tog 1 timme och 15 minuter att åka till RÖNNE på BORNHOLM. Denna bussen åkte vi med till GUDHEIM som låg cirka 3 mil från RÖNNE Så här såg det ut nere vid hamnen i GUDHEIM

Här går mina reskamrater och tittar på omgivningen på BORNHOLM. Det fanns mycket fint att titta på och man blir ju även hungrig när det har gått några timmar så vi gick in på en pizzeria och åt varsin pizza. Jag tog en hawaii och den var jättegod, men bara hälften så stor som de pizzorna man får i SVERIGE och ingen pizzasallad fick man heller. Troligtvis har dom inte det på BORNHOLM och det gick bra utan.När vi satt och åt kom det en rejäl störtskur med regn, men lagom till vi skulle gå ut igen så sken solen och regnet hade upphört.Kvart över fem gick katamaranen tillbaka till YSTAD, men efter tre kvart slocknade alla lampor och tv-skärmar på båten......jag anade oro med en gång och mycket riktigt, efter någon minut sa kaptenen i högtalarna att dom hade fått problem med det tekniska och att motorerna kommer att stanna, men det var inget att oroa sej för, läget var under kontroll. För att göra en lång historia kort så stod vi stilla på havet i 2 timmar och det var 2 mycket långa och lite olustiga timmar för det var stekhett på båten, men jag gick ut på däck och stod där ganska länge. Ingen svalka där heller precis för solen gassade på rätt bra.

Jag passade på att ta detta kortet när vi stod stilla ...riktigt vackert

Även detta kortet tog jag.....tror att båten som kommer var på väg till BORNHOLM

När vi kom iland i YSTAD 2 timmar försenade var vi ganska belåtna på sjöresan, men vi hade en trevlig dag i alla fall trots detta missödet på hemvägen.Klockan nio steg vi innanför dörren till huset vi hyrde efter att vi varit i coopbutiken och handlat lite frukostmat till nästkommande morgon.

I morgon blir det inget bloggande för min del eftersom vi åker till FALKENBERG  för att gå på VALLARNAS FRILUFTSTEATER på kvällen. Kommer hem på fredag igen och då fortsätter jag min berättelse från semesterveckan.

HA DET SÅ BRA ALLA BLOGGISAR!

Av ♥ Monica ♥ - 21 juli 2009 11:38

Då kör vi vidare.......När frukosten och övriga sysslor var avklarade gick vi till terminalen för att köpa biljetter till BORNHOLM som vi skulle resa till med katamaranen på onsdagen. Det var extra billigt att åka på några utvalda tider och det bestämde vi oss för. Biljett tur och retur med katamaranen plus att man fick åka buss på BORNHOLM  kostade 200:- per person.Sen visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på när vi kom ut från terminalen, men ganska snart kom vi överens om att ta tåget till MALMÖ.Det tog 50 minuter att åka dit. Här har vi anlänt till MALMÖ..... Så här fina blomsterarrangemang fanns det på många platser......hängpelargoner i flera olika färger Hungriga blev vi ju naturligtvis när vi hade strosat omkring i den stora staden så vi traskade in på en restaurang och åt.Två femtedelar av sällskapet valde att sitta ute och äta medan vi andra tre satte oss inne för vi tyckte att det var lite väl varmt att sitta ute i solen.Jag passade på att fotografera våra goda vänner när dom satt och väntade på maten. Efter några timmar i MALMÖ satte vi oss på tåget tillbaka till YSTAD.På kvällen tittade vi på Allsång på SKANSEN och satt och pratade och hade trevligt innan vi gick till sängs.

Fortsättning följer i morgon och då får ni läsa om ett riktigt äventyr!!

Bye bye!

Av ♥ Monica ♥ - 20 juli 2009 18:32

På måndagen blev det en resa till SKANÖR och SKURUP.

När vi hade varit i SKANÖR en stund och tittat på båtar och suttit nere vid vattnet åkte vi till SKURUP och kollade på ett loppis. Det var väldigt mycket grejer på en liten yta och såg väldigt rörigt ut så jag gick snart ut därifrån och satte mej på en bänk utanför där även två av mina medresenärer hade placerat sej med varsin glass. Efter en lyckad utflykt åkte vi tillbaka till YSTAD och så småningom gick vi ut och åt på en restaurang. Kvällen tillbringade vi vid tv:n och Lotta på Liseberg.

Fortsättning följer i morgon!

Av ♥ Monica ♥ - 19 juli 2009 14:47

När vi hade ätit frukost och gjort oss i ordning åkte vi iväg, först till.... ......ALES STENAR  Där gick vi en bra stund och tittade på alla stenar och sen är det ju den platsen som himmel, hav och land går ihop. Vi fortsatte vår färd till SIMRISHAMN där vi återsåg......  .......denna grill vid hamnen. Vi var ju där år 2003 och då åt vi några gånger vid just denna grill.Vi strövade omkring lite vid hamnen innan vi åkte vidare till STENSHUVUD Här är vi på väg upp till södra huvudet genom den idylliska bokskogen. Det är så bedårande vackert på ÖSTERLEN så vi fortsatte fram till KIVIK där vi hade planerat att äta middag på samma matställe som vi åt på när vi var i Kivik för 6 år sen, men tyvärr var det nerlagt så vi åkte tillbaka till YSTAD och åt på en restaurang där i stället. Vädret var alldeles lagom varmt hela dagen med strålande sol och 22 grader. Fortsättning följer i morgon!

Av ♥ Monica ♥ - 18 juli 2009 19:32

Nu är jag hemma igen från min semestervecka i Ystad. Det har varit en jätterolig vecka med många glada skratt. Vädret har varit bra, inte något regn på hela veckan förrän i går kväll, då började det regna och inatt gick åskan.

Jag kommer att skriva om vad vi har haft för oss dag för dag och även sätta in foton som jag har tagit, det blev 75 stycken, så det finns att välja på.Jag börjar att skriva i morgon och sen tar jag dag för dag om hela veckan. Intressant för en del tror jag mej veta att det blir och de som inte tycker det är något att ha får väl låta bli att läsa.

HA EN BRA KVÄLL ALLA MINA BLOGGVÄNNER!

Av ♥ Monica ♥ - 10 juli 2009 13:13

........är det semester för mej i 4 veckor och i morgon bär det av till Ystad. Kommer hem nästa lördag.

Nu kommer jag in på mina webbsidor igen utan att behöva använda gubbens användarsida. Vår proffsige vän Axel var här i går kväll, men explorer rådde han inte på, det gick inte att få det att fungera igen. Men som sagt, Axel kan mycket när det gäller datorer och han installerade firefox istället. Gissa om vi är nöjda....datorn är som ny, snabbt kommer sidorna fram.Du hade rätt MOSTER när du sa att det är mycket bättre än explorer, så nu har vi samma webbläsare som du har.

Om en stund kommer Valundaborna och då ska vi festa på smörgåstårta, men innan dess tänkte jag dammsuga golven, om jag kan slita mej från datorn förstås. Den här lille godingen kommer hit idag......

.......och även de här båda killarna som är lite äldre nu än när de här korten togs.

Nu säjer jag hej på ett tag för nu tar jag semester även från bloggen!

Sköt om er så hörs vi snart igen!
Av ♥ Monica ♥ - 9 juli 2009 13:17

Visar en film från Skåne.....tycker det passar bra nu när vi åker till Ystad på lördag.

*********************

ikväll kommer det en liten familj och hälsar på oss.....kanske att pappan i familjen får ordning på internetsidorna på mitt användarkonto.

*******************

Nu ska jag ringa till Landhs konditori och beställa en smörgåstårta tills i morgon för då kommer älste sonen med familj hit på eftermiddagen. De tre småkillarna är ju med och kanske Michaela också.....Johan och Jimmy jobbar så dom får vi träffa en annan gång.

*****************

Jag såg i tidningen att Jörgen har namnsdag så då passar jag på att gratulera min svåger ....GRATTIS...GRATTIS!

*************************'

Ha en angenäm fortsättning på denna dagen alla bloggisar!

Av ♥ Monica ♥ - 8 juli 2009 12:50

Nu har det mulnat på efter en ganska solig förmiddag så det kanske kommer en skvätt regn snart.

Nu är det två dagar kvar att jobba, sen börjar min semester.Dags att börja tänka på att packa inför resan på lördag.....resväskan är nertagen från vinden så det är bara att börja fylla den.

*************************'

Någon undrade vad det står på meddelandet som kommer upp när jag ska ut på någon webbsida.....det står: DET HÄR PROGRAMMET AVSLUTADES FÖR ATT SKYDDA DATORN.

Så står det på vilken sida jag än försöker gå in på, men att ta emot E-post går bra, om det går att skicka vet jag inte för det har jag inte testat eftersom det är sällan jag skickar E-post nu för tiden sen jag gick tillbaka till outlook från incredimail som support på telia avrådde mej från att fortsätta med för att det kan  bli så mycket skit i datorn av det sa han.

***************************

Nu ska jag stryka lite tvätt, men jag återkommer i morgon.

Tittar in till mina bloggkompisar lite senare i dag!

HA EN RIKTIGT BRA FORTSÄTTNING PÅ LILLELÖRDAGEN!

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar