♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av ♥ Monica ♥ - 23 augusti 2009 10:54

Klockan sex i går kväll var vi bjudna på Ungersk afton. 
 
 
Det var Christian och Åsa som bjöd på en utsökt gulaschsoppa.......tillagad av Christian 
 
 
 
Här sitter lilla Hilda i farmors knä... 
 
 
Alla lät sej väl smaka av denna goda soppa som man även doppade bröd i 
 Vi var åtta vuxna och ett barn församlade i stugan
......och kvällen gick fort som det alltid gör när man är i trevligt sällskap.Någon undrade om vi åt langos också, men det gjorde vi inte.
 
Kaffet och drömtårtan smakade bra efter maten. Klockan var över elva när vi kom hem efter denna trevliga kväll med soppa kokad på vedspisen i vår stuga......
 
TACK CHRISTIAN OCH ÅSA FÖR ATT VI FICK VARA MED I ER GEMENSKAP!!

Av ♥ Monica ♥ - 22 augusti 2009 11:17

Ikväll är vi bjudna på Ungersk afton.....skall bli spännande att se vad det innebär, men det blir i alla fall gulaschsoppa om jag inte har alldeles fel.


    Det är varannandagsväder...igår var det ingen sol, men idag skiner den så fint, så länge det nu varar.    


   Avslutar med dagens citat:  Den som drömmer på dagen vet mycket som undgår den som bara drömmer på natten!


   Ha en bra dag alla bloggvänner, och även ni som bara läser!!

Av ♥ Monica ♥ - 21 augusti 2009 17:45

  •  
    • Jodå, visst blev det regn idag, precis som metrologerna hade spått. Visserligen har förmiddagen varit väldigt varm och utan regn, men nu i eftermiddag började det regna.

  Det blir en kväll framför tv-apparaten med lite gott kaffe och några goda mackor.....ensam kväll, för mannen i huset åkte precis till skogen nu för att pyrscha bock.

    •    Sätter in en film med TED GÄRDESTAD där han sjunger *jag vill ha en egen måne*..... 

    •  ..........men först dagens citat: 

    •   Den som lever på hoppet blir i alla fall inte fet! 


    •    HA EN RIKTIGT MYSIG KVÄLL!
   

Av ♥ Monica ♥ - 20 augusti 2009 13:03

Idag har sommaren verkligen kommit tillbaka, men det blir nog högst tillfälligt efter vad metrologen sa i morse för i morgon skulle det bli sämre väder igen. Hoppas att han spådde fel.


     Nu närmar det sej.......den ungerska aftonen, ska bli spännande! 


    Idag blir det kålpudding till middag, puddingen står i ugnen och det sprider sej en doft som kanske inte är så där väldigt angenäm för kål luktar ju egentligen inte gott, men det smakar desto godare så det jämnar ut sej som man brukar säja. 


   Nu ska jag gå ut i det fina vädret en sväng tror jag...men först dagens citat: 


    -Tv är de enda sömnpillren som man tar genom ögonen! 


   Ha det så bra i solskenet!!

Av ♥ Monica ♥ - 19 augusti 2009 13:17

I morse när jag åkte till jobbet var det så dimmigt över Släpsjön här i byn......när yngste sonen var liten sa vi alltid att trollen kokade gröt när dimman låg tät över sjön, det tyckte han lät så roligt så det sa han sen varje gång vi åkte förbi och det var dimma.


 Idag var det dags att besöka min duktiga frissa igen..... två månader går fort  och vi var överens om att sommaren har gått väldigt fort den också. Nu är jag nyklippt och nyfärgad.....som vanligt blev det bra.


 Ikväll kommer Thomas och Rickard på besök och då ska vi festa på räkbåtar som jag köpte på Landhs innan jag åkte hem från jobbet.Jag skickade en paket till Norge också idag till en tjej som är där och jobbar i sommar.


  Om en stund ska jag koka fransk lantsoppa till middag...får se hur det kommer att smaka eftersom det är första gången jag gör den sortens soppa.


 Sommarvärmen har kommit tillbaka och det är 18 grader i skuggan just nu.


 Dagens citat:

-Politiker är som krokodiler,stora i käften, men saknar öron!


 JAG ÄR MED I EN TÄVLING HOS Johanna ......VAR MED DU OCKSÅ!


VI HÖRS I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 18 augusti 2009 12:10

Idag blir det ytterligare ett par foton som jag har tagit denna sommaren.....nu blir det de tre yngsta barnbarnen som får vara med


    

Alex har spring i benen
 

  

    Martin och Emil funderar på om dom ska gå ner till sjön.........och så blev det, men dom var ju naturligtvis inte själva utan vi andra som var med gick också ner till vattnet där Emil gick i så det blev vatten i stövlarna, men det bekom honom inte ett dugg att det sa klaft, klafs när han sedan kom upp på gräsmattan igen.


    Avslutar som vanligt med ett litet citat:


   - Ödet ger oss släktingar, men våra vänner väljer vi själva!


    HA DET GOTT......

Av ♥ Monica ♥ - 17 augusti 2009 13:30

Idag blir det några foton från vår semesterresa till YSTAD vecka 29.


 


 Stockrosor fanns det gott om i alla de färger från rosa till mörkt röda 

     Detta är ingången till vår lägenhet......fint, eller hur? 



      

 Här är vi i *sjönöd*... på väg från Bornholm...... trots det så var det väldigt fint utöver havet när solen glittrade i vattnet .

  Fler foton kommer så småningom, men detta var vad jag hade denna gången.


   Avslutar med dagens citat: -Det finns ingen bättre spegel än en god vän-

  

  HA EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!



Av ♥ Monica ♥ - 16 augusti 2009 21:06

Jaha,det var den helgen och fort har det gått.... som vanligt.På förmiddagen åkte vi ner till Jönköping och köpte födelsedagspresent till lille Emil som fyller två år den 29 augusti.Middag på Dragon och en liten avstickare till Rusta innan vi åkte hem.


 Det kom ett sms på eftermiddagen från Jimmy som ville komma hit ett par dagar,klart han fick det och efter ett par timmar kom han åkandes med Rickard som hade varit i Valunda sen lördagen.Dom kom lagom till vi skulle inta eftermiddagsfikan.


  Nu ikväll är mina jägare i skogen och vakar på bock!


  Dagens citiat: -Ge varje dag chansen att bli den bästa i ditt liv!


 GOD NATT ALLA GOA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA TREVLIGA LÄSARE!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards