♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av ♥ Monica ♥ - 15 augusti 2009 16:14

...........kan vara som denna lördagen. Efter morgonbestyren styrde vi kosan till Mullsjö och marknaden som har varit där idag. Vi träffade lite trevligt folk som vi pratade med och så gick vi runt och tittade på utbudet som knallarna hade, men vi köpte inget, vi drack inte ens kaffe i år som vi annars brukar göra även om det inte blir något handlat.Däremot åkte vi till konsum och köpte lite smörgåstårtbitar som vi ska ha ikväll till fikat.  Nu i eftermiddag har vi varit nere i Falla en sväng, även Thomas var med. Bockjakten börjar ju i morgon så vi får väl se hur vädret är om jägarna åker ner på morgonen och sätter sej i tornen en stund.    


  Nu är rönnarna fulla med bär.......riktigt vackert 



  Dagens citat kommer här: -Om en blind leder en blind så faller de båda i gropen-


HA EN TRIVSAM FORTSÄTTNING PÅ LÖRDAGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 14 augusti 2009 13:58

..............redan fredag. Veckan har gått i en rasande fart tycker jag och nu har jag redan jobbat en vecka efter semestern. Nu har jag dammsugit och torkat golven, gubben har inte varit hemma på rast så han slutar väl lite tidigare i stället. Nu tänker jag sätta mej på altan och läsa och njuta av det fina vädret, man får passa på innan regnet kommer igen.....morgondagen ska visst bli regnig har det spåtts.


 

Snart fyller denne lille goding två år


 

 Dagens citat lyder:- Ett gott samvete är bästa huvudkudden!


 Ha nu en bra eftermiddag och kväll alla bloggisar och övriga trevliga läsare!!

Av ♥ Monica ♥ - 13 augusti 2009 11:46

..........jag hade någon film här på min blogg, men nu tyckte jag att det var dags. ULF LUNDELL är en man som jag har lärt mej tycka om efterhand, gillade inte alls hans sång för ett antal år sen, men sen började jag lyssna på hans skivor och upptäckte att både hans texter och hans speciella sångröst tilltalade mej. Han har ju en dotter som heter SANNA och hennes blogg läser jag nästan varje dag och hon verkar vara en begåvad tjej......hon är ju sambo med MIKAEL PERSBRANDT. MIKAEL PERSBRANDT är en av sveriges bästa skådespelare tycker jag .....nu fick jag det sagt också mitt upp i allt skrivande som skulle handla om ULF LUNDELL, ber om ursäkt om jag rör till det för er. 


 Avslutar  dagens bloggande med ett citat som jag läste  för ett tag sen


  - Skåda inte en given häst i munnen-


  Nu kommer i alla fall en låt med ULF LUNDELL som jag tycker är sååå vacker!
Av ♥ Monica ♥ - 12 augusti 2009 20:17

........och vilket liv det har varit. Först mullrade åskan och det regnade rejält en stund, sen brakade det lös igen frampå eftermiddagen när jag fick ett telefonsamtal där jag fick en rejäl utskällning för bland annat mitt bloggskrivande där telefonören talade om att det jag skriver i min blogg är på sandlådenivå, så det hjälpte inte att spärra kommentarsfältet , men ni mina bloggvänner blir ju  i alla fall befriade från att läsa dumheterna som kan hagla in på kommentarerna.Att folk som snart är sjuttio år kan med att skämma ut sej så grundligt är bedrövligt. Jag skulle kunna skriva mycket här men gör inte det för jag vill inte besudla min blogg med en massa skit som mina läsare inte har varken ont eller gott av. Annars har dagen flutit på som en vanlig onsdag.


 Nu är denna dagen snart tillända, men vi hörs i morgon igen.....om ni vill,vågar och törs.... som alltid Lasse Kronér sa när han avslutade bingolottokvällarna!

Av ♥ Monica ♥ - 12 augusti 2009 11:41

Vad tilltalar dej mest


En semestervecka på Kanarieöarna   
  35.3 %

En dansweekend i Stockholm   
  3.9 %

Skidsemester i Sälen   
  0 %

Fjällvandring   
  41.2 %

Inget av ovanstående   
  19.6 %

Totalt har 51 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-04-16 14:10


Det är bara att konstatera att fjällvandring är populärt.......däremot är skidsemester i Sälen inget för er som har röstat.


Nu kommer en ny omröstning....hoppas att DU vill lägga en röst på det DU tycker stämmer in bäst på just DEJ!! 

Av ♥ Monica ♥ - 11 augusti 2009 16:19

Idag har jag varit hos min sons svärmor och gratulerat henne i efterskott...hon fyllde i torsdags men då hade jag inte tillfälle att åka till henne. Min mor var med också så nu har hon kommit ut lite idag och fått se lite annat än hembyn. Vi fick naturligtvis fika hos B, men efter tre timmar blir man ju lite sugen på mat så vi svängde in på motellet och åt middag på hemvägen.  Dagen började med lite regn, men nu skiner solen igen...kanske bara tillfälligt förstås.


 Flera av mina bloggvänner har frågat om det blev några kräftor.....joo då, 14 tjog och då var det fyra personer som delade på den fångsten.  Nu har barnbarnet åkt hem igen, men hon ville gärna att jag skulle fotografera henne och sätta bilden i min blogg.......så nu är det gjort


  Ha det så bra......vi hörs i morgon igen!

Av ♥ Monica ♥ - 10 augusti 2009 11:14

Nu har jag avverkat min första jobbardag efter semestern. Jag jobbar ju bara ett par timmar så det går fort tills jag får åka hem igen.Idag tog jag en liten sväng till en kund på hemvägen och lämnade hennes varor som hon hade beställt, passar bra när jag ändå åker förbi avtagsvägen till henne. Väl hemkommen åt jag frukost ihop med Michaela. Nu håller tvättmaskinen på att jobba för fullt, hoppas regnet uteblir så jag kan hänga upp tvätten på torkvindan.


  Idag ska jag göra porterstek till middag.....gott! 


 Sätter in några foton från kräftfisket i fredags..... Nu bär det iväg med kräftburarna..... 

Här är strax dom andra klara för avfärd.....Rickard ska bara kasta loss.... som det väl heter på *sjöspråk*


  ÖNSKAR ALLA EN BRA MÅNDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 9 augusti 2009 20:20

idag har vi varit hemma nästan hela dagen....vi har ju finfrämmande, men i eftermiddag har vi varit vid stugan. Vi hade med oss fika och avnjöt det i trädgården.Vi hade även en trevlig samvaro med svågrar och svägerskor en stund vid trädgårdsmöblerna.Innan vi åkte hem städade jag i stugan.....nästa vecka är det ju det andra gänget som spenderar sin lediga tid där.


   Jag ska försöka att göra en snabbvisit hos mina bloggvänner....men jag har ju en liten tjej som vill använda datorn också emellanåt!



  TA VÄL HAND OM ER NU MINA VÄNNER....SÅ HÖRS VI I MORGON IGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards