♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av ♥ Monica ♥ - 8 augusti 2009 18:45

Fyra veckor går fort och nu har jag haft min sommarsemester. På måndag morgon är det slut med sovmornarna, men att träffa mina arbetskompisar ska bli roligt och mina arbetsuppgifter är också roliga så det är med glädje jag sätter mej i bilen på måndag klockan sju och styr kosan mot Mullsjö och posten.


  Gårdagskvällen var trevlig och det blev 14 tjog kräftor när kräftfiskarna vittjade burarna i arla morgonstund, så idag har det varit kokning av kräftor. 



 Vi har varit och hämtat Michaela..... hon ringde och ville komma hit och ligga över natt här så nu har vi en tjej här istället för en kille. Jimmy har varit här innan och nu avlöste lillasyster honom.


  Nu önskar jag alla mina bloggvänner och övriga läsare en skön kväll!

Av ♥ Monica ♥ - 7 augusti 2009 13:00

a, vad ska man säga? Läser aldrig denna bloggen men fick höra idag att det stod någonting "intressant" bland kommentarerna idag. Ni får gärna tro att det är jag som skriver spydigheter i denna skitbloggen. Men jag kan säga att så är inte fallet. Jag har sagt vad jag tycker om er och det räcker att säga det en gång. Men tydligen tycker du/ni att det är roligt att fortsätta kränka oss med massa olika smeknamn. Ni kan ju ta och kolla upp vem det egentligen är som skriver istället för att anklaga oss. Ni kan bara ta och kolla på IP-nummret så vet ni vilken dator det kommer ifrån. Och det är du, Inger som är patetisk i detta fallet. Att kalla oss för "Gnägg" "Hästen" "Magra" "Kaja" osv. är inte speciellt moget. Du är inte heller den vackraste varelsen som Gud har skapat. Han missade nog lite när det gäller dig. Är fruktansvärt trött på det här nu. Om ni vill hålla på att kalla oss smeknamn och tro att det är vi som skriver spydigheter här hela tiden så är det upp till er. Men har ni tänkt på att folk kanske tar åt sig? Ni är lika dåligt funtade där uppe som mobbare är. Och ni ska vara 50+. Herregud. Om ni vill mig någonting så får ni gärna ringa: 0702990607. Men ni är väl inte tillräckligt rakryggade för det. När det väl kommer till kritan brukar mobbaren ta svansen mellan benen och springa hem. Hoppas nu att det är slut på det här skriveriet i denna skitbloggen nu. /Monica Persson av Monica Persson den 5 augusti 2009 kl 20:21



jA, OVANSTÅENDE FICK JAG SOM KOMMENTAR I MIN BLOGG FÖR NÅGRA DAGAR SEDAN!




 Detta är inte speciellt trevligt att läsa. Tyvärr är det en systerdotter till min man som tydligen vill förstöra för mej här på min blogg. Till saken hör att jag har aldrig någon kontakt med denna tjejen. Jag har aldrig skrivit något om henne här så varför jag får dessa otrevliga kommentarer vet jag inte egentligen......möjligtvis bottnar det i att jag är med och hyr stugan jag brukar skriva om här emellanåt.  Hoppas att ni mina bloggvänner fortsätter att läsa min blogg. Att skriva blogg tycker jag är stimulerande och roligt.



   Ikväll ska vi fiska kräftor och vädret är ju alldeles förträffligt  för en kväll vid sjön med grillning när kräftburarna är utlagda i sjön.


  återkommer i morgon!


 Ha en härlig fortsättning på denna fredagen!

Av ♥ Monica ♥ - 6 augusti 2009 20:03

Värmen håller i sej och vi har tillbringat några timmar vid stugan.....så skönt att vara där och njuta av tystnaden och den vackra naturen. Svägerskan och jag promenerade till Ekebacken istället för att åka med gubbarna i bilarna när vi skulle bege oss hemåt för vi tyckte att det  var skönt med en lagom promenad.Vi belönade oss med kaffe och smörgås när vi kom dit.




   På förmiddagen klippte G gräset hos min mamma så det slapp jag denna gången, jag var *sällskapsdam* till mamma under tiden som han jobbade i trädgården.Efter gott kaffe med dopp åkte vi hem och när G ändå hade ångan uppe klippte han gräset här hemma också. Middag ute vid trädgårdsbordet blev det innan vi åkte till stugan.




En båttur på Stråken är aldrig fel



HA DET SÅ BRA I SOMMARKVÄLLEN!








Av ♥ Monica ♥ - 5 augusti 2009 18:24

Idag har vi varit vid BASTA KVARN och fikat ihop med våra goda vänner i Mullsjö. En stor räkmacka och en morotskaka åt jag och som efterrätt blev det en glass med kiwi och romrussin i en strut.....jättegott!  

Foto från Basta kvarn.... 



.....och ett foto till från denna idyll



  Önskar alla mina bloggvänner och övriga läsare en riktigt trevlig onsdagskväll!

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2009 19:16

.......så idag har det inte blivit någon längre utflykt. Var vid stugan några timmar tillsammans med svåger och svägerska. Tog en båttur på Stråken och det var så härligt att komma ut och andas lite sjöluft. Fikade vid trädgårdsbordet..... 



 Tog en tur till Apelskift och hämtade dillkronor hos S och A, satt även på deras uteplats och pratade och åt glass.....kul att träffa dom eftersom det inte blir så ofta. Dom är så pratglada och trevliga.... 



 Vädret har varit bra hela dagen med lagom värme.  Snart är det dags för allsång på skansen och lite kvällsfika! 



 Hörs i morgon igen.......för den som vill förstås!

Av ♥ Monica ♥ - 3 augusti 2009 22:00

Idag har vi varit på resande fot hela dagen. Vi åkte hemifrån strax efter halv tio och var hemma vid sjutiden ikväll. Vi har besökt tre olika kyrkor nere i småland i trakterna där min svärmor var född. Vi har haft en jättetrevlig dag ihop med en svägerska och hennes älste son. Fika intog vi i SÄVSJÖ och middag i LAMMHULT.Vi hade tur med vädret och slapp regnet när vi var ute, några stänk kom det ibland men då satt vi i bilen och åkte så det gjorde inget.  Nu ikväll efter hemkomsten har jag doppat mina orkideér och sen var det dags att titta på Lotta på Liseberg.



Nu har jag gjort en beställning till oriflame och som vanligt plockade det på så det räcker gott och väl att dela ut katalog till 5-6 kunder i varje period.



  Nu säjer jag GOD NATT!


Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2009 21:11

Idag har vi inte gjort några större utflykter. Jag och mamma har varit vid mor och farföräldrarnas gravplatser i eftermiddag, annars har vi suttit på altan och haft det skönt mest hela dagen.



  Nu ska jag snart avsluta denna söndagen med lite läsning innan jag somnar! 



  Vi hörs i morgon igen!



Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2009 22:12

På förmiddagen tvättade jag och hängde ut. Sen pysslade jag med lite av varje tills yngste sonen ringde och undrade om jag ville följa med honom en sväng i bilen för han skulle uträtta ett ärende. Eftersom gubben var i skogen och grejade med jakttorn så gjorde jag det. När vi kom hem stod maten på bordet eftersom gubben hade kommit hem och gjort i ordning middagen. Tvätten var torr på några timmar så den kunde jag ta in och göra i ordning när vi hade ätit.




  Klockan fyra åkte vi till en svåger och svägerska och sen bar det iväg ut på en skogspromenad på fyra timmar. Vi hade fika med oss och det avnjöt vi vid en stor sten i lugnet och skogens tystnad. Vi plockade någon liter kantareller också......stora och fina. När vi kom hem nu för en liten stund sen la jag ut dom på en tidning på altan tills i morgon då jag ska rensa och steka dom.



  Nu önskar jag alla bloggisar en GOD NATT!


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards