♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 7 september 2009

Av ♥ Monica ♥ - 7 september 2009 18:18

Idag har det varit fullt upp hela dagen. Jobbade ju som vanligt och sen hem och åt frukost och grejade lite. Tog min vanliga promenad vid halv tolv tiden. träffade först grannen som var ute och rastade hunden, efter en stunds prat gick jag vidare ..... efter ytterligare en stund mötte jag min arbetskamrat som kom i postbilen och hon stannade och pratade lite. När jag hade vänt vid Stockhultsvägen dit jag hade planerat att gå så dröjde det inte länge förrän jag mötte en bekant på cykel som var på väg till skogen för att se om det fanns några lingon. Hon stannade också och pratade en liten stund så min promenad som var planerad att ta en halvtimme tog en timme och en kvart.
 
******************************'
Nu har vi nyss kommit hem från Jönköping.....mannen i huset har varit och skrivit på lite papper och även hämtat lite arbetskläder eftersom han ska börja på Kongsberg i morgon...det jobbet han fick sluta på i vintras får han nu komma tillbaka till genom ett bemanningsföretag från Jönköping. Praktikjobbet på kyrkogården blev bara 5 dagar, men nu får han ju en bra lön mot att han  fått a-kassa innan.
 
*************************************
Saknaden efter vår kissekatt är ju stor, men idag kan jag tänka på honom med glädje och att vi har haft förmånen att ha honom i hela 17 år. Vi har fått erbjudande från flera håll om en ny katt och en katt i huset vill vi ha så det dröjer nog inte så länge innan vi har en *lillebror* till Fritte.
 
**********************************'
ETT STORT TACK FÖR ERA FINA KOMMENTARER FRÅN GÅRDAGENS BLOGG!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards