♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 18 september 2009

Av ♥ Monica ♥ - 18 september 2009 17:58

Idag när jag hade slutat jobbet åkte jag till Tidaholm och besiktigade Thomas bil, och det gick bra...inga anmärkningar alls. När jag åkte hem därifrån drog jag mej till minnes en rolig episod just på den vägen mellan Skövde och Tidaholm. Jag skrev ju i förra veckan om en före detta granne som ringde till mej efter 15 år, och det är om henne och hennes dåvarande man det handlar om.Det var så här att jag fick ett telefonsamtal från dom...minns inte om det var han eller hon som ringde, men i alla fall undrade dom om jag kunde komma och hämta dom.Dom hade varit i Tidaholm och handlat och nu satt dom på en parkeringsplats för bilen hade  låtit konstig i motorn och sen stannade bilen.

Dom hade konstaterat att motorn  skurit på deras bil. Jag åkte iväg och hämtade dom och det dom hade handlat. Dom skulle ta sin andra bil lite senare sen när dom kom hem och bogsera hem den trasiga bilen. Efter ett par dagar såg jag att dom var ute vid bilen så jag gick dit och även en av de andra grannarna kom också. Det diskuterades lite om det verkligen var motorn som skurit eller det var något annat fel. Då undrade den andra grannen lite försiktigt om dom hade tittat på bensinmätaren.....nää, det hade dom inte gjort. Ägaren satte sej i bilen och vred om nyckeln.....bensinnålen rörde sej inte en millimeter....han tog en bensindunk och åkte iväg med deras andra bil och köpte bensin....hällde i den i tanken när han kom hem och vad hände? joo,bilen startade nästan omedelbart. Det var alltså helt enkelt bensinstopp dom hade fått, och vi grannar fick oss ett gott skrattGlad. Jaa, så kan det gå när man inte kollar bensinmätaren.


Grannens trädgård i höstfärger  

Grannens trädgård börjar "hösta" till sej.....



NU ÖNSKAR JAG ALLA BLOGGVÄNNER EN TREVLIG KVÄLL!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards