♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Mekelsmäss

Av ♥ Monica ♥ - 26 september 2009 14:35

Idag har vi varit i Falköping och köpt present till födelsedagsbarnet som fyller 4 år på torsdag.Jag passade på att köpa mej ett par nya långbyxor samtidigt.....kul med lite nytt nu till hösten. Det blev ett par svarta byxor som jag ska ha när det är kalas eller liknande evengemang.Sen var det en massa aktiviteter på torget, bland annat uppvisning av gamla traktorer som dom körde i kortege med runt ettkvarter, och en av dom traktorerna körde Thomas.När vi sen kom fram där dom parkerade när dom hade kört klart visade det sej att den traktorn Thomas körde var Ericas pappas traktor.Vi träffade alltså Ericas föräldrar på torget och det var ett par mycket trevliga personer. Vi stod och pratade en stund innan vi gick vidare för att kolla runt lite. Thomas, Erica och hennes föräldrar skulle gå och äta, för dom som visade upp sina traktorer hade fått biljetter som dom fick äta för som tack.


När vi hade tittat färdigt åkte vi till motell Ålleberg och åt kalops och potatis innan vi styrde kosan hemåt igen Glad


För en stund sen pratade jag med Mia i telefon, hon kom hem från Norge i förrgårkväll efter tre månaders jobb på Vaeröy på en restaurang där.Det var så roligt att höra hennes röst igen!


Till Lillis kan jag meddela att SIGGE mår jättebra!  

Ytterligare ett foto från Axtorp.....lillastugans tak är under reparation


Nu väntar en skön och mysig kväll vid tv:n.......


HA DET GOTT ALLA BLOGGVÄNNER!

 
 
lillis

lillis

26 september 2009 17:29

Alltid kul att handla lite nya kläder till hösten.Så roligt att
höra att Sigge mår bra
Önskar dig en bra lördagkväll
Kramen

http://danslillis

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

26 september 2009 20:02

"På min tid";) fanns det en trevlig restaurang uppe på Ålleberg med en vidunderlig utsikt över bygden, finns den kvar?

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
medresenärskan

medresenärskan

27 september 2009 16:20

Förr i tiden var Falköping kallad "stan" av mig men inte sen 80-talet för när vi flyttade till Mullsjö blev det automatiskt Jönköping. Att göra Falköping tar inte många minuter. Det enda goa med den stan är slätterna som kantar vägen dit och hem ... en tidig vår ... Otroligt vackert.
Ha det !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

27 september 2009 19:31

Vilken trevlig dag du har haft och nya kläder i
höstgarderoben är inte heller fel =))

Ha en mysig kväll !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

28 september 2009 09:40

Kul att förnya lite i höstgarderoben, själv är jag i behov av ett par nya jeans. Skall kika lite när jag går till torget i dag.
Måndagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards