♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under september 2009

Av ♥ Monica ♥ - 16 september 2009 14:41

Idag skulle jag satt in en film här på bloggen, men det ser ut som att jag går bet på hur man gör. Jag får väl se om jag kan klura ut var man klistrar in koden.....lite irriterad blir jag, men det går väl över.

Annars är det inget nytt, mer än att jag har pratat med en bekant från Tidaholm i telefon, och den dagliga promenaden är ju avklarad också. Kissekatten ligger på en stol i köket och tar igen sej till nästa omgång med lek och bus drar igång igen.

Nu är det bara att vänta på idol och kändisdjungeln ikväll!!

Ha det så bra alla bloggisar!

Av ♥ Monica ♥ - 15 september 2009 13:07

Även denna dagen bjuder på sol och riktigt skönt ute. När jag kom från jobbet kelade jag lite med SIGGE och han spann och strök sej vid mina ben så jag höll på att trampa honom, så nu är det inte frågan om att gömma sej för oss. Idag är det en vecka sen vi hämtade honom och man kan inte tro att det är samma katt.......han äter som en liten häst.....spinner högljutt när man har honom i knät......busar och leker......kissar och bajsar i lådan med kattströ, så han har nog inte tagit skada av att vara hemma ensam ett par timmar på morgonen när jag är iväg och jobbar.

Just nu är det gardinbytardagar för mej och jag tar lite undan för undan.

Snart är det dags att börja med middagen....kokt laxfilé, potatis, hollandaisesås och kokta morötter blir det idag.

Hoppas att alla mina bloggvänner har en lika fin dag som jag har.... var ni än befinner er!Glad

hemvägen

Snart ser det ut så här när jag cyklar hem från tåget....lönnarna ändrar färg till orangegult

Av ♥ Monica ♥ - 14 september 2009 12:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:
Av ♥ Monica ♥ - 14 september 2009 12:05

Återigen är det måndag och denna veckan får jag åka buss hem från jobbet eftersom det är banarbete på spåret mellan Falköping och Jönköping denna veckan mellan nio och tre. Det blir ju lite senare när det går buss, men det rör sej om högst tio minuter. Värre var att busschauffören inte åkte fram till stationen här när vi kom hit till byn där jag bor, han körde rakt genom samhället och då frågade jag om han inte skulle stanna i Sandhem, då svarade han mej att det var ingen som skulle av där.....men jag sa ju att jag skulle till Sandhem när jag gick på bussen sa jag då ......han stannade bussen halvvägst där jag bor så jag fick gå tillbaka och hämta min cykel. Den andre passageraren som skulle av på samma ställe som jag fick också gå av där mitt på vägen. När jag kom till stationen stod det sex personer som väntade på bussen och några hade visst gått hem igen när det dröjde av. Jag sa som det var att någon buss kunde dom inte vänta sej att få åka med för den är säkert i Vistorp snart. En skulle till Skövde och hade tid på kss och blev helt ifrån sej när jag upplyste om detta, men jag ringde till länstrafikens trafikupplysning och pratade med en kille där och sa som det var.....han fick mobilnumret till det paret som skulle till kärnsjukhuset och han skulle höra av sej till dom när han pratat med någon annan person så hur det gick för dom vet inte jag för jag tog min cykel och åkte hem och dom tackade mej så mycket för hjälpen med telefonsamtalet. Hoppas att det ordnade sej för dom, de andra som skulle åka med bussen åkte hem i alla fall,så mycket vet jag.....

Nu ska jag ta en promenad innnan det är dags för matlagning!

HA DET BRA I SOLSKENET Glad

Av ♥ Monica ♥ - 13 september 2009 20:39

Helgen har gått väldigt fort och nu är det redan söndag kväll. I eftermiddag har mamma varit här och vi har haft trevligt, som vi brukar ha.....

Hinner inte blogga så mycket nu ikväll......för

...jag ska titta på tv klockan nio tänkte jag eftersom det är en ny serie som börjar. Det är inspelat på Gotland så chansen är stor att jag känner igen många platser där eftersom vi var på Gotland förra året på vår semester.

ÖNSKAR ALLA BLOGGISAR EN RIKTIGT GOD NATT Glad

Av ♥ Monica ♥ - 13 september 2009 15:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:
Av ♥ Monica ♥ - 12 september 2009 15:23

Just nu är det mycket som handlar om vår nye lille kissekatt här på min blogg.SIGGE gör framsteg varje dag och inatt kom han på vad han skulle använda lådan med kattströ till.....han både kissade och bajsade i lådan, jätteduktig är han tycker husse och matte.

Igår kväll var han med oss vid tv:n och han deltog i fikandet med att både smaka på ost, skinka och pannbiff, så nu är det inga bekymmer med hans aptit. Han äter både makrill och kattmat i olika smaker också, och kattmjölk tycker han är väldigt gott.

För att återgå till något annat än katten så har jag bytt gardin i köket nu i eftermiddag och i rummen ska jag också byta, men det blir nog inte idag.

Ikväll är vi bjudna till goda vänner i centralorten och det ska bli kul att träffa dom och prata bort en stund.

SIGGE får vara själv under tiden men det tar han ingen skada av så om någon tycker att vi är djurplågare för det kan jag lugna eventuella personer med att en katt tar INTE skada av att vara ensam antingen det är en unge eller vuxen katt......jag har konsulterat expertis i den frågan eftersom jag fick en kommentar igår om att man aldrig ska lämna en kattunge ensam , så nu kan jag både åka och jobba mina två timmar och resa bort en stund utan att ha dåligt samvete......

Tänkte sätta in ett foto på SIGGE, men jag har inte kommit underfund med hur man laddar ner bilder i den nya bloggen, men om någon kan upplysa mej om det så kommer fotot i morgon!

Tackar på förhand!!

have a great.....

Av ♥ Monica ♥ - 11 september 2009 19:01

........angående vår lille kattungeGlad, Skönt med vänner som engagerar sej. Nu kan jag meddela att han både äter och dricker utan att jag behöver hålla honom. Han satt så fint på golvet tidigare i eftermiddag och åt och drack så duktigt. Sen har han legat i mitt knä och kan ni tänka er, han började spinna och det är väl ett gott tecken , att han börjar acceptera sitt nya hem. Han hade aldrig varit inomhus innan han kom hit för katterna där han kommer ifrån är väl egentligen ladugårdskatter eller vad man ska kalla dom för, så det blev ju en väldig förändring för honom. Nu ligger han i tvsoffan och sover ....innan han somnade tvättade han sej omsorgsfullt och det har vi inte sett honom göra tidigare.

Det var en liten rapport om vår nye kissekattGlad

Nu ska jag ägna resten av kvällen vid tv:n och mysa med lite fika ihop med mannen i mitt livFlört

orange ljus

HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR!

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar