♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under november 2009

Av ♥ Monica ♥ - 21 november 2009 13:57

Lite nytt på bloggen ser jag, får väl testa full bredd en dag och se hur det verkar. Jag uppskattar förnyelse om jag begriper mej på det vill säja, annars blir jag lite irriterad.


Gårdagskvällens besök i Bjurbäcks kyrka var till belåtenhet och kyrkan var fullsatt så det bevisar att det är uppskattat när det ordnas konserter. Det var blandning mellan julsånger och annan musik...mycket bra tycker jag.


Idag var mamma med och veckohandlade och det tyckte hon var roligt, hon gick med runt i affären när vi scannade hennes varor och sen när det var betalat och klart då satte hon sej i förbutiken och drack en kopp kaffe som dom bjuder på till sina kunder. Jag gick återigen in i affären och scannade mina varor...jäklar vad smidigt det är med scanning och det är högst sällan att jag får avstämning och de gångerna det inträffar har allt varit rätt så jag har varken glömt eller lagt till något utan allt har stämt.


Nu har jag skalat potatis och sen får jag vänta på att sonen ska ringa innan dom åker från skogen för då ska potatisen sättas på och varmkorven värmas.....det blir alltså mos och korv här idag till middag.


  Idag är lille ABBE med i skogen.....*farmor* har ledigt, hihihi


HA EN SKÖN AFTON!

Av ♥ Monica ♥ - 20 november 2009 15:48

Idag åkte jag tåget till jobbet, ombyte förnöjer ju som man brukar säja. När jag kom hem tog jag med mej ABBE på en promenad. Han blir så lycklig när han förstår att vi ska gå ut. Han har mycket att utforska vid vägkanterna och även i dikena så det tar en stund innan vi är hemma igen.Jag grejade med lite av varje sen vi kommit hem igen och ABBE och SIGGE bestämde sej för att dom skulle leka i vår säng......först kom inte ABBE upp i sängen men rätt som det var så hade han lyckats hoppa upp, sen var det full fart. Det är ju inte meningen att han ska vara i sängen men jag tänkte som så att det får gå för denna gången. Jag passade på att ta fram kameran och föreviga lekstunden.


 

Undrar just var SIGGE tog vägen.....

 

Tittut ABBE här är jag......

 

Kom upp i sängen vetja.....

 

Såja, duktig kisse....

 

Sa du upp med tassarna .....lika bra att lyda


Jaa, så här såg det ut en stund, men sen började dom jaga varandra runt sängen och upp i sängen igen flera gånger om. det var inte utan att ABBE blev lite svettig för tungan hängde ut ibland, men roligt hade dom. Efter en stund kom Rickard och hämtade ABBE så då var det slut på leken för denna gången, men det blir snart måndag igen och då får de små fyrfota vännerna träffas igen.


******************************************

Ikväll ska vi till Bjurbäcks kyrka på julkonsert ihop med våra goda vänner på Parkvägen....


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGVÄNNER!


Av ♥ Monica ♥ - 19 november 2009 11:48


Denna låten hörde jag på radion idag när jag åkte hem från jobbet, men i en annan version. Jag tycker den är jättebra, hoppas ni bloggare gillar den också.


Jag har nyss varit ute en sväng med ABBE.Regnkappa och stövlar var det som gällde för det regnade...som vanligt, men det är bara att gilla läget när man är dagmatte och ABBE behöver gå ut.


Nu får ni ha en riktigt bra torsdag alla bloggare och övriga läsare!

Av ♥ Monica ♥ - 18 november 2009 16:32

..........från influensasprutan jag tog igår, bara ömt runt där sticket är, inte ens en liten rodnad.


På förmiddagen var jag hos tandhygeinisten och blev 545:- fattigare, men nu är tandstenen borta för denna gången. Träffade en före detta grannfru som väntade på sin son som tog sprutan mot influensa på vårdcentralen. Hennes dotter tog sprutan igår och hon hade fått en stor bula där sprutan gått in och sen mådde hon illa och spydde.....en av biverkningarna som kan komma dagen efter. Ringde sen min mor när jag kom hem och hon hade väldigt ont i sin axel och var trött, så hon låg i sängen under sin pläd.....så biverkningar efter sprutan blir det för en del och det blir tydligen dagen efter, men går över på någon dag.


Nu är det snart dags för förkväll i 4:an, har inte tittat på det i veckan, men idag ska jag sätta mej och kolla på det.Sen är det bonde söker fru klockan åtta.....


HA EN TREVLIG AFTON ALLA BLOGGARE!


monica viftar på tårna  

Av ♥ Monica ♥ - 17 november 2009 18:13

Idag har SIGGE kastrerats och jag har tagit influensasprutan. Jag hade egentligen inte tänkt ta sprutan ,men när jag ändå var med mamma som skulle ta sprutan så bestämde jag mej att också göra det.

Halv tre i eftermiddag hade vi tid hos veterinären för andra sprutan som SIGGE skulle ha och då var det bestämt att han även skulle kastreras....allt gick bra och SIGGE vaknade till redan på hemvägen, men han är väldigt trött och vinglig på benen, men han har varit i sin låda och kissat en gång och även ätit lite, men han somnar fort när han lägger sej igen.


************************************

Nu får jag hoppas att jag inte blir dålig av sprutan, men det återstår att se. Lite ömhet på sprutstället kan det nog bli, men jag brukar aldrig vara så känslig så jag hoppas slippa  huvudvärk eller anndra biverkningar.


En dag kvar på semestern, sen blir det jobb igen på torsdag!


min gris  

HA EN BRA KVÄLL!



Av ♥ Monica ♥ - 16 november 2009 16:38

En ny vecka och jag har semester tre dagar till...eller rättare sagt två dagar ,för det är ju långt lidet på måndagen.


Måste få berätta om SIGGE och ABBE och deras små bravader dom har gjort i helgen. I lördags kväll när jag satt och tittade på tv kom gubben min och skrattade och berättade att han hade gett SIGGE en liten bit rådjurslever i köket. Katten tog biten i munnen och gick till tvättstugan där han har sin matplats...där la han leverbiten i sin matskål och sen började han äta på den. Djur är då inte dumma precis....även om en del säjer att katter inget begriper, men där håller inte jag med. Nästa bravad står lille ABBE för.....Rickard ringde i går eftermiddag och pratade en stund och då berättade han att ABBE hade bytt liggplats. Rickard hade planerat att hunden skulle ha sin plats i rummet, men han valde att ligga i köket från första natten  och då fick han ha det så, men igår kom han släpandes med filten från köket och la i rummet under soffbordet och därefter hämtade han sitt ben han har och gnager på ibland och sen la han sej där......tokige ABBE, men så klok. Jag tycker att detta är två solskenshistorier som jag ville dela med mej till er mina bloggvänner som tycker om djur...tycker om djur det är det inte alla som gör har jag förstått ,eftersom jag har fått anonyma kommentarer om att katter och hundar är äckliga, men se det skiter jag fullkomligt i vad anonyma stackare skriver...sånt raderas bort omedelbart.

***************************

Nu är det snart dags att bänka sej vid tv:n en stund....eller några timmar rättare sagt!


 

Två små vänner som delar på maten.......


HA EN RIKTIGT SKÖN OCH TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGVÄNNER!

Av ♥ Monica ♥ - 15 november 2009 14:48

Nu har julmarknaderna börjat så smått och denna helgen har Sägnernas hus börjat sin julmarknad,  nästa veckoslut blir det nya marknadsstånd och annat till försäljning...ja, det är väl ungefär samma utbud båda helgerna, men det är andra försäljare nästa helg. Vi har varit där nu på förmiddagen, men det enda vi köpte var kaffe och den traditionella julsmörgåsen. Man träffar ju lite folk att prata med också och vi träffade bland andra min bästa väninna sen 40 år tillbaka .Thomas och Erika var där också, så dom pratade vi med en bra stund  innan vi åkte hem igen. Vi har även varit på kyrkogården och tänt ett nytt ljus och nu ska vi snart äta middag. Det blir en smidig middag idag.....pasta carbonara, tar tio minuter att göra iordning.


 

Tänd några ljus och ha en mysig afton.....

Av ♥ Monica ♥ - 14 november 2009 14:17

Har jag varit saknad tro? Det är inte ofta som jag inte sitter vid datorn några timmar varje dag, men nu har det varit ett par dagar som jag har haft datorfritt.

I torsdags var jag ju i ULLARED på shopping, trevligt men lite trångt vid kläderna, leksakerna och husgeråden. Men det var inte värre än att man kom fram med sin kundvagn trots att en del tanter stod mitt i vägen och bara tittade sej omkring, vad dom tittade efter vete sjutton......kanske någon kändis i vimlet. Ingen väntetid utanför så det var bara att stiga in i värmen och börja handla.Vi gick  inte ihop utan både Göran, Mia och jag gick var för sej och sen träffades vi vid en tidpunkt som vi bestämde. Efter avklarade inköp gick vi till bilen och lastade in våra kassar och sen gick vi till ett matställe och åt middag. Efter en trevlig dag styrde vi kosan hemåt .....sen var det tv:n som gällde när vi kom hem.

****************************************

Igår kväll samlades vi jobbarkompisar på posten och åt tacos innan vi åkte till Jönköping och spelade bowling, en mycket trevlig kväll hade vi. När vi åkte hem snöade det lite och det hade även lagt sej snö på vägen så det var riktigt vinterväglag. Kom i säng vid elvatiden ungefär så det blev inte så sent.

*********************************'

Idag har jag varit och veckohandlat och nu ska jag hänga tvätt och därefter blir det matlagning. Kvällen ska jag tillbringa med att se på bland annat dansbandskampen.


HA EN SKÖN KVÄLL!


 


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards