♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Fint besök av herr Bock

Av ♥ Monica ♥ - 26 januari 2010 15:40

Just nu har vi besök av *vår* råbock utanför köksfönstret, morötterna duger inte till honom, men han la sej nyss vid torkvindan och han tuggar febrilt såg jag nyss, tror det är solrosfrö som han äter för i torkvindan har vi en fågelautomat med sånt frö i. Troligen åker det ner frön på marken när fåglarna är där och äter.Att rådjuren är framme här flera gånger om dagen är inget vi förvånas över, men att dom lägger sej på snön strax utanför fönstret är första gången jag ser.


 

Roligt när man får så här fint besök.....


Tänkte svara på några frågor som jag har fått av några bloggvänner.....Jag börjar med Ruths fråga om vad jag köpte på loppiset i lördags.....det blev en ljusstake för 85:- som jag gav sonens sambo som hade namnsdag i söndags, sen köpte jag en liten grej med två krokar som jag har satt upp i badrummet på väggen,på krokarna  har jag hängt halsband.

Ingen fara att stängeln på min vita orkidé bryts av, jag har stagat upp den , men det syns inte på kortet.

Sen undrade Margit hur jag vattnar mina orkidéer...ibland doppar jag dom i en hink med vatten som jag har spolat upp dagen innan, men en del gånger vattnar jag direkt från vattenkannan, men försiktigt längst ut vid kanten på krukan så att inte bladen blir blöta för då blir dom gula och ramlar av efter en tid.


 

Så här fin var min vita orkidé förra året vid den här tiden, den blommade oavbrutet i sex månader, sen vilade den till för någon månad sen och fotot på hur den ser ut nu finns ju på gårdagens blogg.


Ikväll blir det tv som vanligt.....*halv åtta hos mej* och efter det *mästarnas mästare*

**********************************'


Nu ropade Min man att vi har fyra rådjur här utanför....nu har jag tittat på dom och det var en kidde med nu också som vi inte har sett förut. Vi är invaderade av rådjur just nu, men det är bara trevligt.

*******************************

Avslutar med att önska alla  EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL !

 
 
Berith

Berith

26 januari 2010 17:00

Vilken trevlig med sådant besök i trädgården =))
Här är det oftast renar som kommer på besök , eller
en och annan älg eller räv =))
Önskar dig en mysig måndagskväll , kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

26 januari 2010 17:32

Ohhh mysigt att de kommer så nära inpå.
Fast kanske inte så kul om de kommer i VÅR o äter upp alla tulpaner o andra lökar du har!
Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 januari 2010 18:32

Vad fint du fått på bloggen. Det är inte illa att få så fint besök som ni har
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

26 januari 2010 20:25

Vilke utsikt! Råbockar utanför fönstret! Inte dåligt de du!!
Tack Monica för att du berättade hu du sköter/vattnar orchideerna...Jag brukar ofta "ta den under vattenkranen..under rinnande vatten...Fint att få se HELA orchide´n
på bild! Jättefin!
Åker snart o jobbar..
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg .se

 
Mirjamita

Mirjamita

30 januari 2010 18:58

Visst är det kul med rådjursbesök. "Våra" rådjur, Adam och Eva, äter också solrosfrön som fåglarna strött. och bröd. I förrgår lyckades jag få riktigt fina bilder på dem båda. Du kan se dem på min blogg.

Idag fick jag en snabb, inte helt bra bild på Adam och senare en mörk kvällsbild, men dem kan jag inte lägga ut ännu. Nu står kameran nämligen beredd om de skulle följa mina lockbetesbrödbitar till närmare huset. och jag skulle råka vara i närheten av kameran just då.

Hälsningar, Mirjamita

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards