♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under januari 2010

Av ♥ Monica ♥ - 23 januari 2010 15:09

Solen skiner och det är en fin vinterdag, lite kallare än det varit förut i veckan.


Det blev Peter som fick lämna lets´dance igår, inget som gjorde mej besviken för han är ingen vinnare i mina ögon sett. Jag vet fortfarande inte vem jag tycker ska vinna, men Claudia är riktigt bra förstås.En som jag är lite besviken på är Marcus Birro, han gör sej bäst i radion och karlavagnen ,för där är han en idol för mej.Villy är ju ingen dansstjärna heller precis, ser mest ut som att han är ute på en rask promenad när han dansar. När jag ändå är igång och kritiserar folk i lets´dance kan jag även tala om att jag inte är så förtjust i Tony Irving heller, han är dryg tycker jag...min uppfattning, men jag respekterar dom som tycker tvärt om också för jag är ingen *tycker du inte som jag då blir jag förbannad och tar bort dej från min länkmänniska* som det finns de som gör...barnsligt tycker jag.


På förmiddagen var vi i second handbutiken i Habo och gjorde lite fynd........trevlig avkoppling en lördagförmiddag. Gubbens syster var också med, hon gjorde nog veckans fynd skulle jag tro......


Nu ska jag läsa lite i lusadräpa och se om det finns några nyheter där i dag.


 

Tänder några ljus.......och önskar alla mina bloggvänner en riktigt trevlig eftermiddag och kväll !

Av ♥ Monica ♥ - 22 januari 2010 16:50

I eftermiddag fick vi besök av en svägerska och svåger, alltid lika trevligt när det kommer folk utan att man behöver ringa och bjuda dom. Vi fikade och pratade en stund innan dom tackade för sej och åkte hem.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Så går vi över till veckans stora händelse här på min blogg........veckans ros !

Min ros går denna gången till en bloggvän som är en sann vän i alla lägen, även hjälpsam om man frågar om något, eller vill ha hjälp med någonting på bloggen. Hennes namn är Ruth......


 

Varsågod min vän.......


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nu ska jag förflytta mej ut till köket och göra i ordning varorna från oriflame som min kollega på posten kom med för en stund sen.....alltid lika roligt att plocka upp och lägga i påsar till mina kunder.


Klockan åtta är det lets´dance, men innan dess blir det fika och en god smörgåsbakelse som jag köpte av tjejen i fiskboden utanför affären när jag veckohandlade.


HA EN MYSIG FREDAGSKVÄLL ALLA BLOGGISAR !

Av ♥ Monica ♥ - 21 januari 2010 15:39

Redan torsdag,men inte nog med det,snart bara en vecka kvar på januari.Tiden går alldeles för fort tycker jag, även om vintern kan vara lite tråkig, men dagarna springer iväg lika fort ändå. Nu har vi ju verkligen riktig vinter för en gångs skull så jag hoppas på en härlig vår och en sommar utan en massa regn. Snart får man väl börja tänka på semestern och vart man ska åka detta året.....kom gärna med förslag.Kan tyckas lite tidigt att tänka på semester nu mitt i vintern, men det kan vara jäkligt att få stuga som passar, så det är bäst att vara ute i god tid.


I morgon är det dags för utdelning av veckans ros......en bloggvän blir det i alla fall, sen får ni se vem det blir *Ler*


Nu säjer jag hej för idag !


 

Av ♥ Monica ♥ - 21 januari 2010 15:28

Bor du i någon av nedanstående kommuner
Mullsjö kommun  

  10.3 %
Tidaholms kommun  

  3.4 %
Falköpings kommun  

  3.4 %
Jönköpings kommun  

  3.4 %
Skövde kommun  

  0 %
Ingen av ovanstående  

  79.3 %

Totalt har 29 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-12-08 20:32


De flesta som röstat bor inte i närheten  och det hade jag nästan räknat med att det skulle bli så.

Tack alla som har röstat. Nu har jag en ny omröstning, välkommen att rösta.....

Av ♥ Monica ♥ - 20 januari 2010 14:45

.......riktigt bra med


EDDIE MEDUZA.....

Det brukar ju vara The Violents som spelar Alpens ros


Snöar lite idag också och temperaturen ligger på 3 - 4 minusgrader. Funderar på om jag ska sätta mej och läsa Jönköping.nu när jag har gjort ett besök hos mina bloggvänner.


ÖNSKAR EN BRA KVÄLL TILL ALLA BLOGGISAR !

Av ♥ Monica ♥ - 19 januari 2010 17:23

Idag har vi tagit en  promenad bortåt Grimstorp. Vi hade sällskap av två före detta jobbarkompisar till min man...


 

Här står herrarna och tittar på en älg som befann sej en bit ifrån oss...

När vi kom hem igen bjöd vi på fika och satt en stund och pratade innan B och B styrde kosan hemåt igen.


Klockan två kom Görans systerson, han skulle hjälpa Göran med en grej på datorn...efter att det var avklarat blev det återigen fika, men då avstod jag och tog ett äpple istället för vi fikar ju ikväll så det får räcka för min del. Jag är ju ingen kaffekäring precis, men två gånger om dagen kan jag dricka kaffe, men helst inte fler gånger.


Vi har inte bara fåglar vid fågelbordet utan vi har riktigt fina matgäster flera gånger om dagen.....kolla här nedan


 

Man äter vad som bjuds......men


 

*har ni inga morötter idag*......tänker nog denna bocken för jag brukar slänga ut ett par morötter  varje dag som jag skär i små bitar, och det gillar rådjuren.


Dessa kort på råbocken tog jag med min mobilkamera genom köksfönstret i går.


Snart är det tv -dags så jag säjer hej för idag........

Av ♥ Monica ♥ - 18 januari 2010 14:55

Idag blir det lite blommor här på min blogg eftersom jag inte har något speciellt att skriva om.....


  Så här fin amaryllis hade min mamma för ett par år sen....


  Dessa vackra liljor har vi i vår trädgård.....om cirka 7 månader hoppas jag att det är så här fint som det var 2008 när detta fotot togs.....  

Vilda blommor är också vackra......


  Min amaryllis från 2008......


Det var allt för idag, men i morgon återkommer jag igen.


HA EN BRA KVÄLL !

Av ♥ Monica ♥ - 17 januari 2010 15:13

..........med Ray Adams är lika bra idag som 1961.....jag njuter när jag lyssnar på denna låten och minns tillbaka på den tiden.

Nu är gamla skivbekanta slut för denna gången, men det kommer åter om några månader tror jag, för det verkar som att det faller många i smaken att lyssna på låtar från förr.


Idag är det en vanlig söndag utan några särskilda aktiviteter, middagen är avklarad och om en stund är det fikadags.

Ikväll blir det till att titta på de mysiga människorna från Köping.


 

Ta gärna en semla med dej när du går...


HA DET GOTT......

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards