♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av ♥ Monica ♥ - 1 februari 2010 17:18

Ja, den läsarsången sjöng alltid PRo-kören första advent förr i tiden och då var det en man härifrån byn som var medlem i kören och han sjöng alltid verserna till denna sången. Det är ett minne som jag bär med mej efter honom, vilken röst den mannen hade. Tyvärr gick han bort  hastigt vid en operation så den rösten har tystnat för alltid, men jag glömmer aldrig dessa sångstunder när han sjöng solo, det var nästan så att taket lyfte.


En man som visas i närbild på filmen ( i blå skjorta, tar på sej glasögonen) har bott här i byn, han var pastor i pingstförsamlingen för ett antal år sen. Christer Tornberg heter han.


Idag har det bara varit ett par minusgrader, riktigt skönt att vara ute och slippa frysa om ansiktet. Lite snöflingor har singlat i luften stundtals, men inget som syns på marken precis.


Jag har bytt lakan i vår säng idag och även tvättat en maskin med 60 graders tvätt. Lagat middag, och snart är det dags att bänka sej vid tv:n.


HA EN SKÖN KVÄLL ALLA BLOGGVÄNNER !

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards