♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

En glutt i FT

Av ♥ Monica ♥ - 9 februari 2010 11:35

Dags för årets första titt i vår lokaltidning   

*Barnfamilj utan tak över huvudet* är en rubrik på första sidan.....socialtjänsten i Falköping ingriper inte, detta låter inte rimligt tycker jag, familjen har en gammal skuldbild sen åtta år tillbaka och då är det tydligen så att det är svårt att få något hyreskontrakt. Tycker verkligen synd om dessa barn.


Någon har lagt ut en persons bil till försäljning på nätet är en annan notis, undrar hur man tänker när man gör så  


*Hägglund vill vinna med hjälp av köksbordssamtal*.....då lär han nog få jobba hårt tror jag,enligt min gubbe är den politikern  en riktig nolla, men det får stå för honom, jag har ingen uppfattning om det om jag ska vara ärlig.

*Is på vindkraftverkens rotorblad ett problem*....det låter inte bra. Vindkraftverkens vara eller inte vara är ju en fråga som diskuteras emellanåt.Jag tycker att det är bra med vindkraftverk, men det finns dom som klagar högljutt på att det skuggar solen och det låter högt, men min sonhustrus pappa och hans fru har bott bara några hundra meter från ett vindkraftverk och dom säjer att det störde aldrig dom på något vis, men har man fått för sej att det stör så går det tydligen inte att ändra dessa personer.


Jaa, nu har jag bidragit med lite onödigt vetande denna tisdagförmiddag så nu säjer jag.....


HA EN FORTSATT BRA DAG !

 
 
lillis

lillis

9 februari 2010 13:22

Hyresvärdarna har blivit stenhårda har man en skuld så får man inte hyra lägenhet,men det är synd om barnen.
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 februari 2010 16:23

Ja dessvärre är det så här på vårat bostadsbolag!
Men som sagt det är synd om barnen.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

9 februari 2010 22:45

Synd om barnfamiljer utan egen bostad, är väll kommunens skyldighet att se till så sker, så även för alla övriga också som inte har tak över huvudet i denna vinterkylan.
Sov sött vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

10 februari 2010 09:06

Godmorgon, jag önskar dig en fin onsdag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

10 februari 2010 09:47

Go´förmiddag =)
Synd om de stackars barnen !!Tyvärr är det många som saknar en bostad , jag tycker synd om dem alla ...
Och vi ska leva i ett välfärds samhälle ?? Borde inte alla ha rätt till tak över huvudet , oavsett om de har skulder eller andra problem ??

Önskar dig en bra onsdag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards