♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av ♥ Monica ♥ - 21 februari 2010 14:45

Nu får det nog räcka med snö för bilarna kan snart inte mötas nere i byn märkte jag när jag hämtade mamma för en stund sen.Det värsta är att man vet inte var man ska göra av snön när man...jaa, när min man skottar,jag gör inte så mycket mer än sopar trappan ren från snö innan jag åker till jobbet på mornarna.....gubben får göra grovarbetet med att skotta på garageinfarten,vid postlådan och gången fram till huset.


******************

Från det ena till det andra så lärde jag mej ett nytt ord igår.....bonnläppsclown, inget vackert ord precis, men mindre nogräknade personer stolserar med såna namn på folk som inte har samma uppfattning som dom själva har.....ynkligt att inte alla bloggare kan acceptera att folk har olika uppfattning om saker och ting utan vräker ur sej såna ord.....fy faen säjer jag, som i vanliga fall inte svär på min blogg utan att det är något som jag tycker väldigt illa om. Detta fick mej att minnas när jag och min grannkompis sällskapade med varsin kille från Fkp i början på 60-talet och min killes mamma hade mage att kalla oss två tjejer för *bonnlaffer*bara för att vi inte bodde i stan. Hon tyckte att killarna skulle skaffa sej tjejer från stan berättade min kompis kille för oss. Detta tyckte vi var fult sagt av den kärringen och som tur var så behövde hon inte ha med mej att göra så länge för jag gjorde slut med killen efter några månader. Detta var lite onödigt vetande här på min blogg idag,inget intressant för er läsare förstås men då säjer jag som en annan bloggare skrev häromdan *på min blogg skriver jag vad jag vill*.....Inom rimliga gränser säjer jag då som en liten parentes.


************************'

Om en stund får vi kaffegäster......Thomas, Erika och Rickard kommer hit. Trevligt när *barnen* hälsar på.


 

Avslutar med en vinterbild som togs för några veckor sen, innan det ökade på med mer snö


NU SÄJER JAG HEJ FÖR IDAG....HÖRS I MORGON !

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards