♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Veckans ros

Av ♥ Monica ♥ - 12 mars 2010 17:23

Denna veckan får min vän KRISTINA JOHANSSON veckans ros...


 

Varsågod....hoppas att du tycker om rosen


*************

Det har pratats om att det skulle komma snö här idag, men där hade dom fel, ingen snö har det kommit som tur är och vore det inte så förbaskat mycket snö överallt så hade det varit en riktigt fin vårdag för det är en helt annan luft nu än det var för bara några dagar sen....äkta vårluft.

*******

I eftermiddag har vi varit med Rickard i stan och innan vi åkte hem var vi inne på Mössebergsbagaren och åt tårtbuffé för 59:- då får man äta så mycket tårta man vill...kaffe, te eller läsk ingår i priset. Detta är något nytt och det har blivit så populärt, mycket folk strömmade till allt eftersom och dom åt och drack så jag trodde en del skulle spricka, men man kan ju inte äta mer än att man blir mätt. Jag åt av tre olika sorters tårtor, en liten bit av varje och det blev jag väldigt mätt på. Gubben min däremot åt säkert ett halvt kilo tårta, hur han nu fick ner allt det vete katten  men är man en gottegris så går det tydligen att trycka ner hur mycket som helst......

**********

Hur ska det gå på lets´dance ikväll tro, läste på framsidan på aftonbladet att Tony ber att Willy ska röstas ut ikväll.....nu är det ju inte juryn som bestämmer så vi får väl se hur det blir med den saken. Ärligt talat så skiter jag i vem som vinner i år, jag  har ingen favorit, men tycker det är kul att titta på programmet.


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR!

 
 
Ingen bild

Lena

12 mars 2010 18:08

Här i Varberg höll jag på att få som lite panik. Snön började yra i luften, men som väl va yrade den iväg och kom av sej. Det slutade med solsken och blå himmel.

Åh, det där med tårtbuffé lät väl inte så dumt... kanske vore nåt att pröva på nästa gång bilen åker åt det hållet :)

Lev väl/Lena

 
Cina

Cina

12 mars 2010 18:49

ja nu börjar det se ut som om vi får en VÅR iallafall.
Här har det kommit snö inatt men inget som man talar om men det syntes när vi var o handlade imorse!
Ha en fin fredagskväll
Hoppas WILLY åker ut!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

12 mars 2010 19:37

Tack Monica för din rara kommentar hos mig ! =))
Ett stort grattis till Kerstin som fick veckans ros ! =))
Önskar dig en riktigt mysig kväll , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
margit

margit

12 mars 2010 23:43

Monika! Vilken tårtfest!!!!
Voken grej!! Att få äta så mycket tårta man vill!!! Tänk om nån spricker...!!! DÅ får dom väl sluta...
kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

13 mars 2010 07:20

Vilken tårtkalas ni varit på, Jag hoppas verkligen att vi inte får mera snö nu, det räcker så bra med det som kommit
Ha en bra lördag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards