♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2010

Av ♥ Monica ♥ - 22 mars 2010 14:51

Idag är gökmor en aning irriterad  .....anonyma kommentatorer gillar jag inte, särskilt inte när en och samma person utger sej för att vara olika personer, men se det går jag inte på...jag är nämligen inte född bakom en vagn, som man brukar säja...jag kollar alltid upp IP-numret på de som kommenterar anonymt och gjorde även så nu i helgen som har gått. Samma IP-nummer men två olika signaturer och den ena signaturen var dessutom *lånad* från en av mina bloggvänner.....det tycker jag är riktigt lågt gjort, men IP-numret är blockerat nu så därifrån slipper jag läsa en massa skit. Vad jag inte vet är om personen i fråga kan komma in på min blogg och läsa och reta sej på vad jag skriver.Jag begär inte att alla ska gilla dansband, men nu är det så att jag gör det och då spelar jag upp filmklipp med just dansbandsmusik...den som inte tycker om sån musik behöver inte lyssna. Jag för min del gillar varken jazz eller gospel och då lyssnar jag heller inte på något sådant youtube-klipp heller, men jag respekterar även de människorna som tycker om den musiken.

SLUTGNÄLLT FÖR IDAG....


*******************

Nu ska jag ta lusadräpa och lägga mej i soffan och läsa, hoppas att ingen anonym stackare har ont av det också.....nu gnällde jag visst igen, ber så mycket om ursäkt!!!!


 

Snart är det dax.....hänger du med?


HA EN MYSIG KVÄLL ALLA MINA BLOGGVÄNNER!

Av ♥ Monica ♥ - 21 mars 2010 17:53

Det är återigen nonstop dans och denna kvällen är det.....



WAHLSTRÖMS OCH BLENDER som spelar på SÄGNERNAS HUS.

Nu gör jag ett litet uppehåll med presentationer av danskvällarnas dansband, men kommer åter med nästa sju, bland annat LARS-KRISTERZ OCH SCOTTS......


********************

Idag har vi varit på falbygdens ost och shoppat lite goda ostar. Jag köpte även en grej till Micke och Netha som dom ska få på påskaftons kväll när vi ska dit.


ÖNSKAR ALLA EN MYSIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 20 mars 2010 13:40

......kommer dessa herrar och spelar upp till dans på SÄGNERNAS HUS


JONTEZ......

En för mej okänd orkester.


****************

Idag tog jag en promenad på förmiddagen till vår servicebutik där det även finns en avdelning med jättefina blommor och presenter.Jag köpte en bukett med 4 hyacinter och 5 tulpaner i olika färger som vi ska ha med till Helena och Anders i eftermiddag. Göran ska hjälpa Anders att bära in säckar med pellets. Det blir roligt att se deras hus som dom har köpt och just flyttat in i.Jag körde lantbrevbäring till dom som bodde där innan så jag är välbekant med området där dom bor.


************

Härligt vårväder ute och det tar på snön nu......fortsätter det så här har nog snön gått bort om någon vecka.


 

EN TREVLIG EFTERMIDDAG OCH KVÄLL ÖNSKAR JAG ALLA BLOGGISAR!

Av ♥ Monica ♥ - 19 mars 2010 14:21

Den 28 maj kommer dessa killar till SÄGNERNAS HUS...


ZEKES.....

Dom  var med i dansbandskampen i höstas och blev riktiga favoriter. Unga killar som har fått massor med spelningar efter deras framträdande  i Strängnäs.Extra kul att Rickard Carlsson som sjunger i bandet är från FALKÖPING och är kompis med sonen i huset där mitt älsta barnbarn jobbar.

Det är inte bara ett band som spelar den kvällen .....även JANNEZ är där och det är non stopdans från klockan 20.00 till 01.00 Tror att det kommer en del yngre publik denna kvällen på grund av ZEKES.


***********************

Veckans ros går till min sonhustru AGNETHA som är en duktig 6-barnsmamma....hon jobbar som personlig assistent.


 

Varsågod Netha....


Önskar alla läsare och bloggvänner en skön kväll!

Av ♥ Monica ♥ - 18 mars 2010 16:25

Som fjärde orkester kommer dessa underbara killar.....


LASSE STEFANZ......

Mina absoluta favoriter, helt underbar musik som jag njuter av.

Den 21 maj kommer dom till SÄGNERNAS HUS.....dom är där varje år, men jag har tyvärr bara varit där en enda gång och lyssnat på dom. Hoppas att det ska passa för mej i år så inget annat är på gång den kvällen.


**************

Vi har varit i Jönköping och köpt födelsedagspresent till barnbarnet ALEX som fyller 6 år på onsdag i nästa vecka.


Ikväll ska jag gå på hembygdsföreningens årsmöte, det brukar vara trevligt.


ÖNSKAR ALLA BLOGGISAR EN TREVLIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 17 mars 2010 16:56

Den 14 maj kommer.....


ZLIPS......

Dom har inte varit på SÄGNERNAS HUS förut, vet inte om dom drar så mycket folk. Personligen är det inget band som jag gillar, men smaken är ju olika.


*******************

På förmiddagen har vi varit ute på promenad med Bengt, Berndt och Christina, en 5 km runda här i byn. Härligt väder med sol och 5 plusgrader.Nu syns det äntligen att det har tagit på snön idag.....härligt!!


Ikväll ska jag se hur det går för de fem paren i Italien, det kommer nog att bli osämja tror jag. Kul att det ena paret är från Habo, ett par mil härifrån, men jag känner dom inte.


HA EN BRA KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 16 mars 2010 14:39

Den 12 maj är det dags för denna orkestern att spela upp till dans på SÄGNERNAS HUS


Fernandoz från Torsby....

En orkester med en sångare som sjunger väldigt bra, även dom har varit på SÄGNERNAS och spelat upp till dans flera gånger under årens lopp. Jag har tyvärr inte sett dom live men vet ändå att dom är omtyckta och populära.


*******************'

Jag har varit med min mamma i Mullsjö på förmiddagen, innan vi åkte hem var vi på Landhs och fikade.....var sin smaskig baguette och kaffe/maxi. Nu håller jag på med middagen....varmkorv med mos. Väntar att äkta hälften ska komma hem från arbetsförmedlingen. Kvällen blir som vanligt vid tv:n med mästarnas mästare och halv åtta hos mej.


 

HA EN MYSIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA SOLIGA DAG!

Av ♥ Monica ♥ - 15 mars 2010 16:59

Här kommer orkestern som spelar på SÄGNERNAS HUS på årets premiär den 7 maj....


BLACK JACK inleder danskvällarna.....

Denna låten avslutade en danskväll när jag var på SÄGNERNAS HUS tillsammans med Thomas och hans dåvarande tjej år 2003....skulle gissa att BLACK JACK avslutar med denna låten varje kväll. Jag har inte varit och lyssnat på dom sen den kvällen, men jag tror att dom har  varit varje år sen dess på det vackra dansstället utanför SANDHEM.

Fortsättning följer i morgon.......


*********************

Dagen hos Barbro har varit mycket trevlig. Även Michaela var med Netha där idag eftersom dom var lediga från skolan. Vi var ute på stan en bra stund och vi besökte Lindex och där fick Michaela örhängen och armband .....fortsatte sen till ett fik där vi åt goda mackor och drack cola light .....efter det gick vi till Norders bokhandel där Michaela fick en bok.....sen gick färden till KappAhl,där valde lilltjejen ut ytterligare smycken som Farmor betalade, så idag har jag skämt bort mitt snart 11-åriga barnbarn rejält  men det är hon värd. Hon är ju enda tjejen bland 6 syskon och det är inte ofta jag köper saker till henne utöver födelsedagspresenter och julklappar.Hennes bröder får naturligtvis saker av mej när dom är med i stan, men som sagt, nu var det Michaela denna gången.


HA EN MYSIG KVÄLL!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards