♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 9 april 2010

Av ♥ Monica ♥ - 9 april 2010 16:03

......till er som tycker mina orkideér är vackra....det tycker jag också.Någon ville ha råd om hur man sköter dessa blommor.....jag vattnar dom när rötterna har blivit ljusgröna....kanske med två veckors mellanrum  och det kan även gå någon vecka till....ger dom orkidénäring någon gång emellanåt......vattnet spolar jag upp i en 10-litershink dagen innan och sen doppar jag dom och låter vattnet rinna av......orkidéer är inte glada åt att stå i stark sol så på sommaren trivs dom inte så bra hos mej för det blir för varmt i det rummet som dom står i så jag funderar på om jag ska ställa dom i några av de andra rummen som inte har eftermiddagssol.


  Så här fin var denna förra året.....på föregående blogg är den på foto nummer två....den ser helt annorlunda ut i år med en stängel som hänger rakt ner.



Fredag igen, men jag ger inte veckans ros till någon, gör ett uppehåll ett tag i alla fall.


HA EN MYSIG FREDAGKVÄLL ALLA MINA BLOGGVÄNNER!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards