♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 16 april 2010

Av ♥ Monica ♥ - 16 april 2010 18:57

Ännu en arbetsvecka har nått sitt slut och nu väntar en helg med besök av svåger och svägerska  morgon kväll, ska bli trevligt. Idag har andra svåger och svägerska varit här en sväng och fikat.Då passade vi på att tacka för den förnämliga inbjudan vi har fått till Tokeryds herrgård den 4 maj  

Jag har gjort en skinkstek i lergrytan i eftermiddag, det är många år sen jag lagade mat i den grytan. Det är ju så smidigt och sköter sej självt. Detta receptet jag gjorde efter är följande, om någon är intresserad.


Lägg lergrytan i kallt vatten i 20 minuter, under tiden skalar du 3 morötter, 2 äpplen och 1 stor purjolök....skär sen dessa i mindre bitar. Blanda 3 dl koncentrerad äpplejuice, 2 msk soja och 1 tesked ingefära i en skål, lägg i köttet i marinaden. Lägg grönsakerna i botten på grytan , köttet ovanpå och häll marinaden över. Ställ in i KALL ugn och sätt ugnen på 200 grader... efter ungefär 2 timmar är det klart . Servera pressad potatis till.

LYCKA TILL!


Nu ska jag sätta mej vid tv:n en stund, hälsar på mina bloggvänner senare ikväll.


HEJ SÅ LÄNGE!

 




Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards