♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 26 april 2010

Av ♥ Monica ♥ - 26 april 2010 14:32

I morse var det mannen i huset som gick upp först. Redan klockan fem steg han  upp ur den varma sängen som han har kunnat ligga kvar i långt efter att jag har gått upp. Idag började han återigen på KONGSBERG.

En dag i  förra veckan ringde telefonen redan innan klockan åtta berättade han glatt när jag kom hem från jobbet, det var från kommunen och han fick frågan om han ville ha jobb där.....svaret blev naturligtvis ja, men redan på eftermiddagen samma dag ringde dom från KONGSBERG och sa att nu får han komma tillbaka dit på måndag.Det tackade han ju ja till för på kommunen var det bara ett par månader han blev lovad jobb och KONGSBERG är till 3 september...troligtvis fortsätter det även efter det datumet för nu har det kommit igång bra där igen. Han ringde och meddelade detta till kommun och han som han pratade med sa att han hade gjort likadant så han önskade honom lycka till.Tänk att bli erbjuden jobb på två ställen samma dag...inte illa.Så nu har han snart gjort sin första arbetsdag och det är nästan sex månader sen han hade arbete så han är väldigt nöjd och belåten nu för det blir träligt att gå hemma när man är van att arbeta och stå i varje dag.


Det blev en promenad med ABBE när jag hade ätit frukost och bytt om.....idag gick jag *såg-rundan* i ett härligt vårväder.

Nu håller jag på med middagen och om en stund kommer gubben hem och då ska vi äta amerikansk köttgryta med kokt potatis.....gott!


 

Snart blommar det så här vackert i våra rabatter igen.....


HA EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards