♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av ♥ Monica ♥ - 11 maj 2010 14:47

...........på lite olika saker, jag brukar ligga och fundera ibland när jag har lagt mej på kvällarna och även om jag vaknar tidigt när det är helg.Det finns mycket tokigheter i vår värld, även tråkiga saker som händer. Tänker närmast på tragedin utanför Falköping, varför döda sina barn.....hur är man funtad när man kan göra en sån sak.Jag har ju ett barnbarn som är lika gammal som ett av de barnen, en elvaåring har ju hela livet framför sej och sen bli berövad på livet.....


Sen funderar jag på ibland varför vissa människor måste dricka alkohol varje helg, tänk så mycket som förstörs på grund av det, tänkandet blir ett helt annat och fantasin skenar iväg och det som är så tråkigt när det blir så är att det ställer till med ändå mer tråkigheter både för anhöriga och vänner.Nu är inte jag berörd av detta, men tycker synd om alla anhöriga till dessa människor som inte kan dricka med måtta utan flaskan ska tömmas till varje pris.Många yngre personer riskerar att blir beroende utan att dom är medvetna om riskerna...nää, jag är tacksam att jag inte har dessa problem inom min familj, men tycker synd om många barn som lever med föräldrar som dricker vin och öl på helgerna, inte undra på att många barn mår dåligt för det har ju ökat något markant med barn och ungdomar som inte ens har slutat skolan och får gå till BUP regelbundet.

Detta var lite av det som jag har funderat på, men för den skull ser jag absolut inte ner på dom som tar sej en öl eller ett par glas vin någon gång ibland, men det är dom som dricker sej berusade så att dom knappt kan gå som jag reagerar på och när det sker bland småbarn.

Nu kanske jag får på pälsen för detta inlägget, men jag är ärlig och skriver som jag tycker, sen får andra tycka precis vad dom vill.Vi lever ju i ett fritt samhälle påstås det.


ÖNSKAR MINA BLOGGVÄNNER EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards