♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under maj 2010

Av ♥ Monica ♥ - 6 maj 2010 18:32

Idag tog jag tåget till Falköping för att hälsa på Netha och Barbro....vi var ute på stan en sväng,tittade in på Lindex där jag inhandlade en tunika, tre par trosor och en söt body till nybörjaren(som Thomas kallar alla små bebisar) Arvid.Sen tog vi en paus på nya konditoriet där vi fikade. Netto blev nästa affär vi besökte och vi avslutade med ett besök på KappAhl där jag köpte ytterligare en tunika. Kanske att jag fotograferar inköpen och visar på bloggen i morgon. När Netha slutat jobbet (hon är personlig assistent hos sin mor)skjutsade hon mej till resecentrum, men dessförinnan var jag inne i en blomsterhandel och köpte en bukett gul fresia...dom luktar så underbart, hade vit fresia och lila rosor i min brudbukett.Hade sån tur att jag hann med ett tåg en timme tidigare än jag hade beräknat.

Nu har jag varit hos mamma en sväng och sen var jag hos Thomas och Erika ett ärende innan jag åkte hem och om en stund ska jag gå in till mina grannar Lasse och Lonnie i ett viktigt ärende som jag berättar om i morgon  


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR!


 

Av ♥ Monica ♥ - 5 maj 2010 17:22

Jaa, så sjunger Kalle Moraeus och orsa spelmän, en klämmig låt som har fastnat på min näthinna.....


Visst är det en klämmig låt...eller hur?


**************************************************

*

Jag vill göra bloggvännen RUTH uppmärksam på att det var inte jag som blev farmor igår,inte fyllde jag 60 år heller...det var min svägerska som var den lyckliga  

*****************************************'

Har inget mer att förtälja denna kyliga tisdag  


HEJ OCH PÅ ÅTERHÖRANDE!


 

Av ♥ Monica ♥ - 4 maj 2010 18:39

Idag klockan 05.46 föddes en liten ARVID.....grattis CHRISTIN OCH EDWARD


 

Lille ARVID föddes på sin FARMORS födelsedag.....grattis säjer jag till min underbara svägerska.Inte illa att få ett litet barnbarn på sin 60-årsdag.


 


  Jag sänder en bukett med röda rosor    *sjunger* för min svägerska.


****************************************'****

I eftermiddag har jag varit på träffpunkten, Örjans svänggäng från Kinnekulle stod för underhållningen.....en mycket trevlig eftermiddag har jag haft med fin gemenskap ihop med vänner från både Sjövik och Grimstorp.Nu är det sommaruppehåll, men till hösten börjar träffarna igen.


Nu ska jag göra min äkta hälft sällskap vid tv:n en stund.


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR!

Av ♥ Monica ♥ - 3 maj 2010 16:22

Igår blev det inget blogginlägg, jag kom inte in på bloggen överhuvudtaget när jag skulle in i går kväll, det stod att ULR:en var ogiltlig.....väldigt konstigt men ibland tror jag att datorerna lever sitt eget liv.Nu är jag här i alla fall.


Denna veckan har jag semester så det blev en sovmorgon ihop med Abbe och Sigge, vi sov så gott till klockan nio. När Abbe kom strax före halv sju gick han nästan direkt och la sej...duktig vovve, han förstod väl att dagmatte ville sova en stund till.


Om en stund ska jag åka till Rickard och hjälpa honom med gardinuppsättning. Jag har strukit gardinerna på förmiddagen och pysslat med lite av varje. En promenad med Abbe innan jag gjorde något annat efter frukosten och i eftermiddag promenerade jag hem med honom så att han fick vara i sin hundgård en timme innan husse kom hem.


Det blev ett kort inlägg idag, men bättre än inget alls som jag brukar säja.


HA EN BRA KVÄLL!


 

Av ♥ Monica ♥ - 1 maj 2010 16:18

Den första dagen på maj är ingen skön dag, det blåser kallt och är bara runt 10 grader.

På förmiddagen tog vi en tur till Brissmene och köpte fyra pelargoner, lite längre fram på månaden åker vi dit igen och köper resten av sommarblommorna, men idag var det i stort sett bara pelargonerna som var klara och det var det vi skulle köpa idag så vi var nöjda och belåtna när vi åkte därifrån. Det är första dagen dom har öppet för säsongen...otroligt billiga är dom med sina blommor, 20:- styck för pelargonerna, vart köper man så billigt någon annanstans tro?


Vi åkte åt stan hem och var inne på Lidl och gjorde några inköp, åt på Motell Ålleberg innan vi styrde kosan hemåt igen. Rickard ringde när vi var på väg till stan och ville att vi skulle följa med på en promenad i Falla när vi kom hem, så vi har motionerat ner maten nu, är nyss hemkomna från skogspromenaden.


Klockan sex kommer Thomas och Erika, då ska vi äta upp tekakorna som jag hade garderat med igår om vi inte hade åkt till Knaggebo, men regnet höll sej borta nästan hela kvällen så vi var i Knaggebo och sjöng in våren och såg ett fint fyrverkeri och hörde även på vårtalet...fikade gjorde vi också, var hemma vid tiotiden.

Nu ska jag skala äggen som jag kokade tidigare idag, det ska bli en del av pålägget till mackorna ikväll.....har även köpt äkta Grekisk fetaost och lite annat pålägg.


ÖNSKAR ALLA EN FORTSATT BRA FÖRSTA MAJ!


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards