♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

En blåsig dag

Av ♥ Monica ♥ - 30 juni 2010 18:10

Det blev precis det väder som meteorologerna har sagt om denna dagen,blåsigt och inte så varmt som igår, men soligt emellanåt , några ynka små regndroppar kom det på förmiddagen. Egentligen är det ganska skönt med en sån här mellandag då det inte är så himla varmt.....fast 23 grader är ju inte dåligt det heller förstås.


Denna veckan åker jag BMW till jobbet, lånar Erikas bil,snällt att jag får låna bilar dessa veckor fram till min semester när nu mitt morgontåg som jag brukar åka med har sommarlov precis som skolungdomarna har nu.


Idag har jag bara städat ett skåp i badrummet och lagat middag sen jag kom hem från jobbet, suttit på altan och läst lite också en stund.Får väl titta på tv sen och dricka kvällskaffe med min äkta hälft.


Inatt blir det nog inte så varmt i sovrummet som föregående natt, det hjälpte inte att fönstret var öppet och takfläkten snurrade för fullt, det var i varmaste laget ändå......men jag klagar INTE på värmen.


HA DET GOTT ALLA BLOGGVÄNNER!


 

 
 
Cina

Cina

30 juni 2010 22:30

Inte en dropp regn har vi fått här.....mycket varmt idag oxå.
I varmaste laget för att jag ska tycka att det är skönt.
Nätterna är hemska.

Ha det gott!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 juli 2010 06:05

Vi fick oxå lite regn i går men inget att prata om. Vilken tur att du får låna en bil så snällt.
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

1 juli 2010 07:59

Godmorgon vännen =)
Ja nu är det varmt och skönt och Fibbe trollet har dragit sig tillbaka !! =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Love

Love

1 juli 2010 09:32

Hej Monica!
Ja nu är helgen över och att ni haft det bra har jag läst och sett på bild. Hela landet hade nog fint väder och man kan bara tänka sig hur mycket sill, potatis och jordgubbar vi ätit upp.
Nu finns det minsann gott om svenska jordgubbar till bra pris så jag frossar varje dag.
Att åka BMW känns väl inte helt fel och snart har du semester. Vad jobbar du med?
Här är det ju semester för jämnan med massor att göra.Har man inte jobb så skaffar man sig men jag är så tacksam för att inte jobba min kropp har ju en del krämpor så jag har varit sjukpensionär en längre tid innan pensionen.
Innan dess jobbade jag med barn med olika problem och trivdes jättebra.
Skriver inte så ofta nu på sommaren men läser allt du berättar och hoppas du har det riktigt bra. Nu ska jag fika på altanen och läsa vidare i min braiga bok Ödets hav.
Kram från Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards