♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av ♥ Monica ♥ - 20 augusti 2010 18:04

Nu är det ett tag sen jag delade med mej av det som står i vår lokaltidning FT......

I dagens tidning står det om Neo, killen som var med i uttagningen till melodifestivalen,han är ju från Åsarp, ett samhälle 2 mil utanför Falköping. I morgonkväll kommer han till Falköping och gör ett framträdande där.

En tjuv avbröt en gudstjänst för ett tag sen och det visade sej att en person stal en bil för en av kyrkobesökarna. Både bilen och tjuven påträffades dagen efter i Falköping.....Även skolstarten i nästa vecka uppmärksammas i dagens tidning.

En glädjande nyhet är att arbetslösheten i vår kommun minskar och det låter ju bra.

Det var lite om dagens nyheter.....läste häromdagen om en fotbollsspelare som blev avstängd från spel på grund av att han hade skrivit nervärderande om en domare och det visar på att man får passa sej vad man skriver, därför skriver jag aldrig något negativt om kändisar för det kan komma surt efter om det vill sej illa.Jag besöker en blogg vars innehavare hade en annan blogg för ett tag sen där hon skrev om sin läkare och det var någon *snäll person* som anonymt hade talat om detta för vederbörande läkare som gick in på bloggen och läste och det blev ett herrans liv.....till saken hör att bloggaren var sjukskriven sen ett par år, men läkaren ansåg att om hon kunde orka blogga och åka till Ikea och handla då var hon så frisk så att sjukskrivningen skulle dras in. Det stod till och med ett reportage i tidningen om detta och det som jag tyckte var mest förnedrande för bloggaren var att läkaren hade skrivt för hand längst ner på brevet hon skickade att det bara är att börja jobba heltid igen, eller hur? Så därför tror jag att man ska vara väldigt försiktig med vad man bloggar om.....ja, detta var en grej som jag tyckte passade att ta upp nu när jag läste om fotbollsspelaren.


Nu är bockjakten i full gång och *mina* jägare har just åkt till sina jaktmarker och jag ska sätta mej vid tv:n om en stund och avnjuta en räkbakelse och kaffe.


HA EN TREVLIG AFTON!


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards