♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Regnig lördag

Av ♥ Monica ♥ - 28 augusti 2010 15:26

Jag vaknade inatt av att det regnade, typiskt när det är helg.Regnet har strilat av och till hela dagen.....hittils har det kommit ca 20 mm.

När vi hade klarat av morgonsysslorna tänkte vi åka till salutorget i Humla, men när vi kom dit fanns det inte en människa där så vi konstaterade att det var slut för säsongen. Vi vände och åkte till Falköping istället och när vi hade parkerat på hästbacken och var på väg ner till torget kom Thomas och Erika så vi tog sällskap en stund på stan.Jag köpte mej ett nytt bälte på KappAhl. Jag och gubben åkte till falbygdens ost en sväng och sen bar det iväg upp till Bredablick där vi åt helgbuffé och satt och njöt av utsikten....väldigt vackert när man tittar ut över stan och längre bort ser man vindkraftverk, falbygden är verkligen vacker.

Nu ska jag snart göra i ordning en fläskstek i lergrytan som vi ska äta till middag i morgon.Kvällen får bli en tv-kväll,ett nytt program med dans börjar ikväll så det ska jag nog titta på tror jag.


 

Lite mys med ljus  passar väl bra nu.....


HA EN TREVLIG OCH MYSIG LÖRDAGSAFTON.....

 
 
Cina

Cina

28 augusti 2010 15:47

Sol hela dagen idag en riktig fin höstdag.
Önskar dig en fin kommande vecka.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 augusti 2010 17:11

Även vi har haft en solig och fin dag.
En mysig kväll önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

29 augusti 2010 10:08

Detta regnande knäcker mig snart, hur skall jag fixa gräsmattorna när det inte hinner torka upp. Mörka moln även i dag, men solen tittar fram lite då och då. Det blir nog en dag för att fotsätta mitt städande. Hoppas solen lyser på dig i dag.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards