♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av ♥ Monica ♥ - 16 augusti 2010 17:24

Klockan sex i morse väcktes jag av klockradion....det var ju dags att stiga upp och göra sej i ordning för att åka till jobbet.Härligt att komma till arbetsplatsen och hälsas välkommen tillbaka efter semestern, fina jobbarkompisar som jag tycker väldigt mycket om.


Svängde bort till en oriflamekund och lämnade lite grejer innan jag åkte hem efter jobbet.


Hämtade Abbe när jag hade ätit frukost och bytt om....han blir så lycklig när jag kommer så han vet inte hur han ska bete sej, hoppar från bänken och upp på taket till hundkojan och så håller han på några gånger innan han lugnar ner sej.Lilla Bojan satt i fönstret och kikade på oss idag, hon jamade när jag pratade med henne.....Bojan är en liten grå kattunge som bor på nervåningen i Tallåsen, hon har samma färg som vår Sigge.


Jag har skjutsat mamma till frissan i eftermiddag eftersom det är opålitligt väder,det kommer några regnstänk ibland och har så gjort hela dagen. Nu ska jag äntligen ta itu med tvätten som väntar på att strykas, tänkte inviga mitt nya strykjärn.


HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGISAR!


 

VI HÖRS I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 15 augusti 2010 20:41

Nu är semestern över för denna gången...fyra veckor går fort, men det ska bli kul att träffa arbetskamraterna i morgon igen. Jag får låna bil denna veckan för mitt tåg som jag brukar åka med på morgonen börjar inte gå förrän nästa måndag.Tur man har snälla *barn* som kan låna ut sin bil   


Inget särskilt har stått på programmet idag och nu är det redan kväll och snart läggdags......


HA DET SÅ GOTT....VI HÖRS!

 

Av ♥ Monica ♥ - 14 augusti 2010 19:02

Idag har vi varit på marknad i Mullsjö, den hålls traditionsenligt i mitten på augusti varje år och vi gjorde ett besök där på förmiddagen. Vi träffade många trevliga bekanta som vi pratade med. Jag köpte ett par byxor för 20:- som jag ska ha till vardags och c4 och c5 kuvert...passade bra för just dom storlekarna hade vi gjort slut på.Det är ju snart dags för den stora höstmarknaden i Adelöv och då brukar det bli en hel del inköp för min del.


I eftermiddag lånade vi med oss ABBE och åkte ner till Falla och promenerade där en stund. Vi såg tre stycken kronhjortar, två vuxna och en liten.....fina djur som inte är så vanliga här i trakterna.


Sist idag kommer de avslutande korten från semestern.....vi var i Hjo en dag och strosade omkring nere i hamnen och vi både fikade och åt middag innan vi åkte hem igen, men vi började med ett besök på Hem och Hobby som ligger precis i utkanten på stan, en affär som har väldigt mycket grejer och det blev allt handlat en del innan vi åkte därifrån.




 

Denna utsikten hade jag när jag åt.....



...........denna goda räkmackan och morotskakan


Tyvärr glömde jag fotografera det jag åt till middag senare på restaurangen nere vid Vättern, men jag åt lövbiff och pommes frites.....jättegott.


Nu ska jag och mannen i huset strax dricka kaffe och äta ett par mackor, så jag säjer.......


HEJ DÅ FÖR IDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 13 augusti 2010 20:35

.......min ungdomskamrat med make har vi också gjort på vår semester.Vi hade några trevliga timmar ihop med fika.....korvgrillning och mycker prat.Det är så roligt att våra män pratar med varandra som dom hade känt varandra innan, men dom har ju bara träffats en gång innan när dom var på besök här hos oss i början på juli.


 

Här på C och O:s altan satt vi och underhöll varandra med prat i flera timmar....

Nästa gång vi träffas blir det hos oss för nu när vi har återupptagit kontakten ska vi också hålla den vid liv.


Idag har det varit väldigt varmt ute, men det har kommit några regnskurar ibland.


Vi har varit en sväng hos svåger och svägerska ikväll....alltid lika trevligt att träffa dom och prata bort en stund......två underbara personer som vi trivs bra ihop med.


I morgon kommer det ett par semesterfoton till från vårt besök i den lilla mysiga staden HJO vid VÄTTERN.


HA DET GOTT.....  

Av ♥ Monica ♥ - 12 augusti 2010 11:37

Idag är det innehavaren av denna bloggen som är tillbaka igen.Jag hade funderat ett tag på detta med gästbloggare och tycker det är kul att variera sej lite. Nu passade det bra att den första gästbloggaren blev MIA när hon var här på besök igår med sin mamma.Det verkar som mina bloggvänner tyckte det var en bra idé det här så jag kommer även i fortsättningen att ha en gästbloggare lite då och då.....jag har redan en på gång som gärna ställer upp och tycker det ska bli roligt. Vem det är får bli en överraskning!


Nu lämnar vi gästbloggeriet för denna gången och fortsätter med semestern och ytterligare några foton......


Som vanligt har vi ju också besökt FALKENBERG och VALLARNAS FRILUFTSTEATER. På förmiddagen den 30 juli åkte samma gäng som var i VÄRMLAND iväg i två bilar och som vanligt bodde vi hos trevliga BRITT-MARIE i LILLA TOFTEN som ligger 1 mil utanför FALKENBERG. Tyvärr hade vi inte tur med vädret denna gången för det blåste och regnade nästan hela dagen så det var regnkläder som gällde på kvällen.I år heter föreställningen *en mor till salu* och som vanligt lockade det till många och hjärtliga skratt.


Mikael Reischback i full aktion    Som vanligt bjöds vi på kaffe med dopp när vi kom till Britt-Marie och på morgonen efter så fick vi sätta oss till bords och äta en utsökt frukost.


I morgon kommer ytterligare några foton och avslutning på vårt semesterfirande.


HA EN RIKTIGT TREVLIG DAG!

Av ♥ Monica ♥ - 11 augusti 2010 14:30

Idag är det inte Monica som sitter här utan hennes första gästbloggare. Gud vad det känns nervös att göra detta och skriva igenom någon annans blogg.
Men det går säkert fint.
Vi satt vid köksbordet innan då Monica kom på den geniala idén om att jag skulle gästblogga, och eftersom jag kallar henne för min extra mamma så är det bäst att lyssna på henne. Annars kanske jag inte får smaka på korven som hon är snäll och står ute och grillar nu och bjuder på. :)


Vad gör jag här nere i Sandhem då? Jadu jag och mamma hör hemma i Tidaholm men tänkte hälsa på Monica nu innan hennes semester tar slut. Så tog bilen och kom hit i förmiddags. Monica hade inte ens hunnit göra färdigt sej, så är det när galningarna kommer, man vet inte riktigt när dom dyker upp på ens trapp.
Åkte ner till "mormor" och fick se hennes lägenhet också. Väldigt fint är det. Avundsjuk på hennes kök, sånt vill jag också ha. Litet och behändigt.
Kidnappade med oss "mormor" upp till Monica. Här uppe blev det fika och tjöt.
ALLTID TREVLIGT!!


Vad är det som mullrar utanför, ungar, avlägset tåg eller åska. Svårt att säga.
Jag är inte van vid ljuden här nere längre så man vet inte riktigt.
Men vädret har ju tyvärr blivit väldigt grått utanför fönstret så det kan mycket väl vara en liten åskskur som går förbi här snart.


Hoppas naturligtvis få säga hej till Monicas man med. Men jag är så ohyffsad och kallar honom för gubbjävel. Men han är min gubbjävel och jag är hans troll. Så enkelt är det. Så länge han inte tar illa upp för det lär jag kalla honom för det.
Min mamma har redan klagat på att jag kallar honom så men men. :D


Nu kom frun i huset och sa att korven var färdig så nu säger jag tack och hej för min del och hoppas att ni alla har en fortsatt trevlig dag.


 
Så här ser fröken ut som har suttit och skrivit här. Fröken heter egentligen Mia.

Av ♥ Monica ♥ - 10 augusti 2010 12:43

När vi var i Värmland var vi på Mårbacka. Jag har varit där en gång i början på 60-talet, det var roligt att komma dit igen efter så många år.


Dom tre som är på väg ut i vattnet var inga badkrukor som vi andra tre som stannade kvar på land  Här är Selma Lagerlöfs Mårbacka  Vy över Värmlandsskogen


Vi åkte hem en dag tidigare än vi skulle ha gjort eftersom vi hade sett det vi tyckte var intressant,de långa avstånden gjorde sitt till också för ska man åka mellan 15-20 mil en dag för att se någon sevärdhet så blir det både jobbigt och dyrt, för bensinen är ju inte gratis precis.Nu har vi i alla fall varit i Värmland och är nöjda och belåtna med det.


Idag är det soligt och fint ute, en mellandag kanske för dom har väl lovat mer regn i denna veckan.

Nu tar det på min sista semestervecka,bara fem dagar kvar med helgen inräknad.


I morgon kommer det mer foton...vi har varit ute på fler ställen än Värmland de tre veckorna jag och maken hade ihop denna semestern.



HA DÄ GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 9 augusti 2010 11:16

........slut för denna gången. Jag går in på min fjärde vecka idag, men det är nog väldigt många som har börjat jobba idag efter en välförtjänt semester.

Min semester har varit jättebra både vädermässigt och allt annat som vi har gjort dessa veckor.

Vi började ju semestern med en vecka i VÄRMLAND, närmare bestämt i BJÖRBYSÄTERN som ligger 34 km norr om TORSBY......skog så långt ögat kunde nå var det där vi hade vårt boende och det tog ungefär en kvart att köra med bil tills man kom till civiliserade trakter,en liten dålig grusväg fick man köra på.

Jag ska visa lite foton som jag har tagit, det brukar alltid vara populärt bland bloggisarna....


Så håll tillgodo



 

  Köket, där vi åt vår frukost varje morgon......middag åt vi på någon restaurang eller pizzeria Standarden var hög i huset med både diskmaskin, micro,tvättmaskin och torktumlare  Det här fina huset bodde vi i.....nästan finare än vi bor hemma


I morgon kommer det fler foton  


Idag är det lite regnigt ute, men jag behöver inte vistas ute så jag klagar inte på vädret.

Jag tog en promenad och hämtade ABBE när jag hade gjort mina morgonsysslor och paraplyet fick jag spänna upp ibland för det kom så där smått regn som man blir så himla blöt av så paraplyet var bra att ha med sej.


I eftermiddag kommer familjen Johansson från Valunda hit, vi får passa på när dom båda har semester...Micke börjar jobba på onsdag och Netha börjar nästa vecka.

Vi ska äta ostbricka och sen ska vi åka till mamma en sväng så Valundarna får se hennes nya lägenhet.


Ikväll är det sista gången för denna säsongen som det är *Lotta på Liseberg* så det ska jag titta på och nu ska jag stryka lite tvätt som ligger på strykbrädan. det passar ju bra en sån här dag när det regnar ute.


HA EN RIKTIGT BRA DAG ALLA SOM TITTAR IN HÄR TROTS REGNET!  

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards