♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Ny vecka, nya möjligheter

Av ♥ Monica ♥ - 25 oktober 2010 13:18

Då går vi in i vecka 43 och igår var det två månader kvar till julafton......vart tar tiden vägen egentligen, det är ju inte längesen det var midsommar.

Helgen har varit bra.....förutom vädret då, i lördags regnade det precis hela dagen, men jag var glad att det inte snöade i alla fall. Gårdagen bjöd på både regn och lite blötsnö.

På eftermiddagen åkte vi upp till stan en sväng när vi hade hämtat mamma vid tvåtiden, gubben jagade på förmiddagen och kom hem precis när maten var färdig. Det är aldrig lätt att veta hur många timmar jakten tar så för att gardera mej så ringde jag till Erika och undrade om hon kunde hämta mamma och skjutsa henne hit, men det behövdes ju inte så jag ringde och meddelade henne att både jägaren och bilen hade kommit hem i god tid innan klockan två.


**************************************'

Idag skiner solen från en klarblå himmel och om en stund ska jag ta med Abbe ut på en liten promenad,både Abbe och Sigge ligger och sover just nu...Abbe ligger utsträckt på golvet i tv-rummet och Sigge ligger på strykbrädan...nu kom Abbe in hit till mej och la sej i soffan,han byter sovplats med jämna mellanrum. det låter kanske dumt att Sigge ligger på strykbrädan, men han har tagit den som en sovplats nu i höst och i lördags hade han vänligheten att komma utifrån och hoppa upp och lägga sej på en nytvättad gardin som blev en aning smutsig, så det var bara att lägga den i tvättkorgen igen.....jädrans lille kisse  


*******************************************'

Idag tänkte jag på att det är roligt när man har något att se fram emot och just nu är det tre saker som jag ser fram emot......en nu på söndag som jag återkommer till då, de andra två är lite längre fram 


NÄ, NU AVSLUTAR JAG FÖR IDAG.....


ÖNSKAR ALLA VÄNNER EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

 
 
Ingen bild

Margaretha

25 oktober 2010 19:11

Hej Monica!
Ja katter tar man inte där man sätter dom. De har en egen och bestämd vilja. Men goa är dom.
Idag har vi haft solsken här och frysgrader,en underbar dag. det var skillnad mot helgens snöblask.
Ja tänk att det snart är jul igen. Det går ju för fort.
Det ska bli spännande och få läsa dina fortsatta bloggar då.
Ha en skön vecka.
Önskar Margaretha.

 
Cina

Cina

25 oktober 2010 21:29

Ja du Lilla Sigge frågar inte om det är rent innan han sätter sina tassar på saker....=))
Dom är för härliga våra husdjur!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

25 oktober 2010 23:26

Lycka är att ha både katt o hund. Om du frågar mig så skulle jag räkna upp en massa djur som jag vill ha men man får inte alltid som man vill och tur är väl det. Roligt att ha något att se fram emot. Även här väntar jag men det skriver jag om i bloggen senare. Vi åt tidig middag så nu skriker magen "Jag vill ha mjölk o smörgås" så jag lyder. Höres snart till dess ha det bra med alla dina kära.
Kramizz
Love.

 
lillis

lillis

26 oktober 2010 06:36

Veckorna rullar på i rasande fart, tycker inte att jag hinner med. Våra älskade katter gör som dom själva vill och som behagar dom
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards